شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان امروز (سه شنبه) رقم ۵ و نیم میلیون نفر را پشت سر گذاشت و روند صعودی شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از شیوع این بیماری مسری و مهلک که از حدود پنج ماه پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

شمار مبتلایان به کرونا از ۵ و نیم میلیون نفر در جهان عبور کرد

سلامت نیوز:شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان امروز (سه شنبه) رقم ۵ و نیم میلیون نفر را پشت سر گذاشت و روند صعودی شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از شیوع این بیماری مسری و مهلک که از حدود پنج ماه پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«تارنمای وردو مترز دات اینفو» (worldometers.info) که بصورت آنلاین و لحظه‌ای شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می‌کند، دقایقی پیش رقم پنج میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۲۱ مورد ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در جهان را به ثبت رساند؛  همچنین شمار جانباختگان تاکنون بیش از ۳۴۸ هزار نفر است.


با این حال تاکنون بیش از دو میلیون و ۳۸۱ هزار نفر در سراسر جهان از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.


آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و ۷۰۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۹۹ هزار و ۸۰۰ مورد فوتی، برزیل با بیش از ۳۷۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۳ هزار فوتی، روسیه با بیش از ۳۶۲ هزار مورد ابتلا و بیش از سه هزار و ۸۰۰ فوتی، اسپانیا با بیش از ۲۸۲ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۶ هزار مورد فوتی، انگلیس با بیش از ۲۶۱ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۳۷ هزار مورد فوتی به ترتیب در جایگاه پنج کشور اول فهرست جهانی تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند.


براساس فهرست وردومترز، ایران با بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا، بعد از هند در جایگاه یازدهمین کشور درگیر به ویروس کرونا قرار دارد.
شمار مبتلایان و جانباختگان در آمریکا در حالی همچنان  روند صعودی دارد که «نوام چامسکی» منتقد سرسخت سیاست‌های «دونالد ترامپ»، واکنش دولت آمریکا در مواجهه با شیوع «ویروس کرونا» را در این کشور «آشوب‌آور و فاجعه‌بار» خواند.  


وضعیت وخیم برزیل نیز از لحاظ گسترش ویروس کرونا در حالی است که «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری راست‌گرای این کشور به دلیل نحوه مدیریت مقابله با این بیماری و مخالفت با قرنطینه به شدت تحت انتقاد و در معرض بحرانی سیاسی است


گسترش ویروس کرونا در روسیه نیز این کشور را در حالی با چالش های جدی روبرو کرده است که «میخاییل میشوستین» نخست وزیر روسیه به شهروندان این کشور توصیه کرد از سفرهای خارجی گردشگری با توجه به گسترش کرونا در نقاط مختلف جهان بپرهیزند.


در حالی که اروپا با ثبت بیش از یک میلیون و ۹۲۵ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، در جایگاه آسیب پذیرترین قاره در جهان قرار دارد، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا در راستای کاهش محدودیت‌ها به صورت تدریجی و لغو شرایط قرنطینه گام برداشته اند.


ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع پیدا کرد که  کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha