سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 29411

پروتئین های حیوانی؛چربی،كلسترول،اسید اوریك و كالری بیشتری نسبت به پروتئین های گیاهی داشته كه باید پروتئین های گیاهی بیشتر از پروتئین های حیوانی مصرف شود.

سلامت نیوز : پروتئین های حیوانی؛چربی،كلسترول،اسید اوریك و كالری بیشتری نسبت به پروتئین های گیاهی داشته كه باید پروتئین های گیاهی بیشتر از پروتئین های حیوانی مصرف شود.
دكتر مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:ما باید مخلوطی از پروتئین ها را در مواد غذایی استفاده كنیم و نباید فقط از پروتئین های حیوانی استفاده كنیم.

وی با اشاره به اینكه پروتئین های حیوانی؛چربی،كلسترول ،اسید اوریك بالاتر و همچنین كالری بیشتری دارد افزود: توصیه می شود كه ما یك سوم پروتئین حیوانی و همچنین دوسوم از پروتئین های گیاهی استفاده كنیم.

كیمیاگر خاطرنشان كرد:برای اینكه یك تغذیه صحیح و مناسب داشته باشیم،باید استفاده از حبوبات و غلات را در برنامه غذایی خود بگنجانیم و توجه داشته باشیم پروتئین های گیاهی در موادی مانند سویا،عدس،لوبیا،ماش و نخود است.

این متخصص افزود:بعضی از الگوهای غذایی ایرانی خوب و مناسب است و به عنوان مثال مصرف عدس پلو به همراه ماست،لوبیا پلو با مقدار كم و مناسبی از گوشت چرخ كرده،آش كه مجموعه ای از غلات،حبوبات و مقدار كمی لبنیات است.

كیمیاگر به عموم افراد توصیه كرد:ما باید مصرف غذاهای گوشتی (گوشت قرمز) را كاهش داده و به 2 تا 3 بار در هفته برسانیم و بیشتر از پروتئین های گیاهی استفاده كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha