سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 29413

رژیم های لاغری خودسرانه موجب سوخته شدن پروتئین در بدن شده و دردهای عضلانی را به دنبال دارند.

سلامت نیوز : رژیم های لاغری خودسرانه موجب سوخته شدن پروتئین در بدن شده و دردهای عضلانی را به دنبال دارند.
برلیانت بزرگهر مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: دردهای عضلانی دلایل مختلفی دارند.

وی گفت: ناراحتی های مفاصل از جلمه رماتیسم های مفصلی، پوكی استخوان و نرمی استخوان موجب بروز دردهای عضلانی می شوند.

بزرگمهر با بیان اینكه تغذیه نادرست نیز موجب بروز دردهای عضلانی می شود، تصریح كرد: كمبود برخی از مواد مغذی موجب ایجاد ضعف عضلات می شوند.

وی با بیان اینكه ضعف و عدم استحكام عضلات موجب بروز دردهای عضلات می شود، اظهار داشت: برخی اوقات دردهای عضلانی ناشی از كمبود پروتئین در استفاده از رژیم های غذایی نادرست است.

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینكه وظیفه اصلی پروتئین در بدنش رشد ترمیم سلول های فرسوده، استحكام و تقویت عضلات است، گفت: رژیم های لاغری خودسرانه موجب سوخت پروتئین دربدن شده و تولید انرژی را به دنبال دارد كه این امر موجب می شود تا پروتئین وظیفه اصلی خود را در بدن انجام ندهد.

بزرگمهر تصریح كرد: كمبود برخی ویتامین ها از جمله ویتامین b1 موجب بروز دردهای عصبی شده كه این دردهای عصبی دردهای عضلانی را به دنبال دارد.

*انقباض عضلانی از عوامل مهم درد عضلات است

بزرگمهر در ادامه افزود: منیزیم یك ماده معدنی است كه با پروتئین ارتباط بسیار نزدیكی دارد و در سنتز پروتئین ها و فعال كردن اسیدهای آمینه نیز موثر است.

وی با بیان اینكه منیزیم موجب انبساط و شل شدن عضلات می شود، گفت: منیزیم یك فاكتور غذایی است كه موجب انبساط عضلات شده و كمبود این ماده غذایی انقباض عضلات را به دنبال دارد.

بزرگمهر تصریح كرد: منیزیم در مواد غذایی از جمله مغز دانه ها، حبوبات، غلات با سبوس و سبزیجات وجود دارد؛ بنابراین افرادی كه مواد غذایی گیاهی جایگاه بسیار مهمی در تغذیه آنها دارد كمتر به دردهای عضلانی مبتلا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha