چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 294177

برگهای چای سفید در صورت خشک شدن هوا یا خشک شدن خورشیدی یا خشک شدن مکانیکی، نیاز به پردازش بسیار کمی دارند. رنگ این چای کمی زرد و یا زرد کمرنگ است. طعم چای سفید در مقایسه با چای سیاه یا سبز بسیار ملایم است. اغلب چای سفید چای سبز دوم محسوب می شود.

خواص شگفت انگیز چای سفید

سلامت نیوز: برگهای چای سفید در صورت خشک شدن هوا یا خشک شدن خورشیدی یا خشک شدن مکانیکی، نیاز به پردازش بسیار کمی دارند. رنگ این چای کمی زرد و یا زرد کمرنگ است. طعم چای سفید در مقایسه با چای سیاه یا سبز بسیار ملایم است. اغلب چای سفید چای سبز دوم محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، چای سفید اولین بار در قرن ۱۶ در استان فوجیان چین تهیه شد. سپس، در سال ۱۸۷۶، این چای برای اولین بار در انگلستان ظاهر شد.

چای سفید معمولاً با درجه حرارت پایین درست می شود تا طعم اصلی آن حفظ شود. این کار فقط برای یک دقیقه انجام می شود.

محتوای کافئین موجود در چای سفید:

مقدار کافئین به منشا چای بستگی دارد. چای سفید سنتی از نظر کافئین بسیار کم است. به دلیل عدم اکسیداسیون، زمان کم  دم کردن و میزان کافئین کم، این چای در مقایسه با چای سیاه و قهوه بسیار اسیدی تر است.

فواید سلامتی چای سفید:

۱- چای سفید دارای یک پلی فنول است که به آن کاتچین گفته می شود. این به عنوان یک خاصیت آنتی اکسیدانی در بدن ما کار می کند. پلی فنول مولکول گیاهی از سلول در بدن ما در برابر آسیب دیدن رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به موارد متعدد بهداشتی مانند پیری، التهاب، سیستم ایمنی ضعیف و بسیاری از بیماریهای مزمن و غیره را کاهش دهد.

۲- پلی فنول موجود در چای سفید همچنین می تواند به طور مؤثر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

پلی فنول می تواند رگ های خونی را شل کرده و قدرت ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین سطح کلسترول بد بدن را تنظیم می کند که یکی از دلایل مهم بیماری های قلبی است.

۳- چای سفید برای سوزاندن چربی بسیار موثر است زیرا حاوی اپی گالوکاتچین گالات است. این ترکیبی است که به سوزاندن چربی اضافی در بدن کمک می کند. همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن می شود که در عین حال مسئول کاهش وزن نیز هست.

۴- چای سفید دارای فلوئورید، کاتچین و تانن است. این ترکیبات برای محافظت از دندان ها در برابر باکتری ها و تأثیر قند بسیار عالی است.

۵- چای سفید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید است. چای سفید می تواند به طور موثری از آسیب سلولی در انواع مختلف سرطان ریه محافظت کند.

۶- مقاومت به انسولین وضعیتی است که بدن ما از پاسخ دادن به انسولین دست برمی دارد. سپس منجر به موارد بهداشتی متعددی مانند التهاب مزمن ، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک، بیماریهای قلبی و غیره می شود اما پلی فنول موجود در چای سفید می تواند خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

۷- پوکی استخوان نوعی بیماری است که مربوط به توخالی و متخلخل شدن استخوان ها است. کاتچین موجود در چای سفید به تنظیم فاکتورها برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک می کند.

۸- از آنجا که چای می تواند با رادیکال های آزاد و التهاب مزمن مبارزه کند، همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha