چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 294179

بالا نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و راه اندازی یک راه عالی برای کاهش خطر ابتلا به ویروس ها در شرایط COVID-19 بسیار مهم است. برای انجام این کار، مهم است که روزانه یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم. یک رژیم غذایی سرشار از منابع غذایی طبیعی مانند میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی و گوشت، مواد مغذی حیاتی را برای سلامتی کلی بدن و به ویژه برای سیستم ایمنی بدن مفید می سازد.

بهترین غذاهای غنی از روی

سلامت نیوز: بالا نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و راه اندازی یک راه عالی برای کاهش خطر ابتلا به ویروس ها در شرایط COVID-19 بسیار مهم است. برای انجام این کار، مهم است که روزانه یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم. یک رژیم غذایی سرشار از منابع غذایی طبیعی مانند میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی و گوشت، مواد مغذی حیاتی را برای سلامتی کلی بدن و به ویژه برای سیستم ایمنی بدن مفید می سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یکی از این مواد مغذی حیاتی روی است که برخلاف سایر مواد مغذی، به طور طبیعی در بدن تولید نمی شود. علاوه بر بهبود زخم، سنتز پروتئین و بهبود حسی مانند بینایی، بو و طعم، روی نشان می دهد که با فعال کردن لنفوسیت هایT ، که به سلولهای آلوده حمله می کنند، عملکرد سیستم ایمنی را پشتیبانی می کند.

 اگرچه روی در مکمل های اضافی و مکمل های OTC وجود دارد، بسیاری از منابع غذایی غنی از روی طبیعی وجود دارند که کار برآورده کردن نیازهای غذایی روزانه بدن را به همان میزان مؤثر انجام می دهند.

میزان مصرف روزانه روی ۱۱ میلی گرم برای آقایان و ۸ میلی گرم برای خانمها است، غذاهای سرشار از روی شامل:

صدف

صدف بالاترین مقدار روی را از نظر مواد غذایی دارد.

 خرچنگ

مانند صدف ها، خرچنگ ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و سرشار از روی هستند. خرچنگ ها به دلیل سطح کم جیوه، بهترین گزینه برای غذاهای دریایی است.

گوشت قرمز

گوشت گاو حاوی بیشتری روی است. گذشته از داشتن مقدار زیاد روی، گوشت بدون چربی همچنین سرشار از پروتئین است.

مرغ

مرغ، به خصوص سینه مرغ منبع خوبی از روی و پروتئین است.

لوبیای پخته

به طور کلی لوبیا منابع ارزان قیمت مواد مغذی از جمله پروتئین، فیبر، منیزیم و روی است. از بین تمام حبوبات، لوبیای پخته شده با بالاترین میزان روی با ۲.۹ میلی گرم در هر نیم لیوان یا ۲۶ درصد DV است.

دانه های کنف

دانه های کنف منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی گیاهی هستند. این دانه های ریز و پر از مواد مغذی ضروری مانند ویتامینE ، فسفر، پتاسیم و کلسیم، سرشار از روی هستند.

ماست

اگرچه به دلیل داشتن کلسیم زیاد شناخته شده است، ماست نیز منبع خوبی برای روی است. ماست همچنین یک نیروگاه در جهان پروبیوتیک است.

بادام هندی

بادام هندی نه تنها سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم، سلنیوم، آهن و فسفر است، بلکه سرشار از روی است. بادام هندی منابع عالی فیتوشیمیایی (ترکیبات شیمیایی سالم و گیاهی)، پروتئین های گیاهی، چربی های سالم و آنتی اکسیدان هاست.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل حاوی منیزیم است، که از کیفیت خواب پشتیبانی می کند، همچنین آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مضر مبارزه می کنند – در نتیجه از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند.

نخود

نخود دارای پروتئین های گیاهی، فیبر، فسفر و آهن است.

غلات کامل

بسیاری از غلات سبوس دار مانند جو و برنج حاوی روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، فیبر، منیزیم و آهن هستند. در حالی که غلات کامل منبع روی خوبی هستند، اما حاوی اسید فیتیک نیز هستند که ممکن است باعث کاهش جذب روی شود. بنابراین، غلات کامل به همراه سایر منابع غذایی غنی از روی به بهترین وجه مصرف می شوند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha