خواب بیشتر می تواند میزان استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و احتمالاً به افراد در کاهش وزن کمک خواهد کرد.

سلامت نیوز: خواب بیشتر می تواند میزان استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و احتمالاً به افراد در کاهش وزن کمک خواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، محققان دانشگاه ایالتی آیووا دریافتند که به جای اینکه تا دیر وقت به تماشای تلویزیون بپردازیم بهتر است به رختخواب برویم، چرا که برای سلامتی ما بهتر خواهد بود.

 هر روز صبح زود در یک ساعت ثابت بیدار شدن سبب پایین آمدن سطح استرس، بهتر شدن خلق و خوی و پایین آمدن  شاخص توده بدنی(BMI)  می شود.

استراحت به موقع و به اندازه باعث کاهش خطر ابتلای افراد به “رفتارهای بالقوه مشکل ساز” مانند خوردن غذاهای غیر مفید و مضردر حین تماشای تلویزیون می شود.

محققان همچنین دریافتند که جایگزین کردن طولانی مدت زمان کم تحرک با ورزش همراه با مزایای سلامتی است، و پیشنهاد کردند افرادی که در طول بیماری همه گیر Covid-19 در خانه کار می کنند می توانند ضمن صحبت کردن با تلفن، در دفاتر خانه خود قدم بزنند.

به عقیده کارشناسان مردم حتی ممکن است در مورد برخی از این فعالیت ها به عنوان فعالیت بدنی فکر نکنند. فعالیت سبک بسیار کمتر از ورزش کردن و به ورزشگاه رفتن یا پیاده روی برای کار است، اما انجام این مراحل برای از بین بردن طولانی مدت نشستن ممکن است تأثیر داشته باشد.

محققان معتقدند که فقط با چند تغییر کوچک می توان نتایج مثبتی را برای افراد و زندگی آنها و سطح سلامت بدنی و ذهنی  آنها درهنگام شیوع کرونا ویروس ایجاد کرد.

افراد ممکن است اگر احساس کنند که با انجام این تغییرات کوچک زندگی سالم تری دارند، به سادگی و با سرعت بیشتر تغییر رفتار دهند. جایگزینی وقت کم برای تحرک بیشتر با کارهای خانه یا فعالیتهای سبک دیگر کاری است که ممکن است افراد بتوانند به طور مداوم انجام دهند تا نتایج سلامتی بیشتری را در زندگی خود ببینند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha