محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نانو الیاف روبالشی‌هایی را عرضه کردند که علاوه بر افزایش جذب عوامل حساسیت‌زا تنفس‌پذیری کالای خواب را بهبود بخشیدند.

به دام‌اندازی ۸۰ درصد عوامل حساسیت‌زا در کالاهای خواب

سلامت نیوز:محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از نانو الیاف روبالشی‌هایی را عرضه کردند که علاوه بر افزایش جذب عوامل حساسیت‌زا تنفس‌پذیری کالای خواب را بهبود بخشیدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نیکی عارفی از محققان طرح ، تولید کاور بالش ضد حساسیت را از محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: ما با استفاده از فناوری نانو دو ویژگی مهم کالاهای خواب شامل "راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت زا" و "تنفس‌پذیری" کالای خواب را بهبود بخشیدیم.


وی با اشاره به ویژگی "راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا" توضیح داد: عوامل حساسیت‌زا شامل مواردی چون گرد و غبار، باکتری و قارچ است. کالاهای خواب موجود در بازار که ادعای ضد حساسیت دارند، در تست‌هایی که از آنها گرفته شد، متوجه شدیم که به هیچ عنوان راندمان به دام‌اندازی این عوامل را ندارند و ما با استفاده از فناوری نانو این امکان را فراهم کردیم.


عارفی تاکید کرد: در این طرح توانستیم با استفاده از نانو الیاف راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم.


وی ویژگی ‌دوم کاور بالش را "تنفس‌پذیری کالای خواب" ذکر کرد و یادآور شد: این ویژگی را به‌ویژه در هنگام خواب بهبود بخشیدیم. کالاهای خواب تجاری به دلیل ساختار پیچیده‌ و فشرده‌ای که دارند، عبور و گذر هوا را ندارند در نتیجه فرد در زمان استفاده از آنها، احساس راحتی نمی‌کند؛ ولی ما با استفاده از فناوری نانو این دو ویژگی کالای خواب را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیدیم و در نهایت محصول راحتی را عرضه کردیم.


این محقق با بیان اینکه در این محصول از نانو الیاف استفاده شد، ادامه داد: یک لایه نانو الیاف میان دو لایه پارچه کاور بالش استفاده شد و تست شست‌وشوی انجام‌شده نشان داد که تا ۱۰ بار شست‌وشو، افت راندمان به دام‌اندازی عوامل حساسیت‌زا و تنفس‌پذیری کاور بالش از بین نرفت و هدف داریم که تعداد تست را افزایش دهیم تا ببینیم این ویژگی تا چه تعداد سیکل شست‌وشو حفظ می‌شود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha