سلامت نیوز : رییس مركز بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، امكان افزایش عوارض و ایجاد ممنوعیت تبلیغ كالاهای آسیب رسان به سلامت جامعه فراهم شده است.    

دکتر کورش اعتماد گفت : تاكنون عوارض سیگار و نوشابه كه استعمال و مصرف آن برای سلامت جامعه مضر است افزایش یافته و این امر می تواند برای كالاهایی نظیر چیس و پفك نیز اعمال شود.

وی با اشاره به تشكیل كارگروهی در این زمینه با مشاركت وزارت خانه های صنایع، بازرگانی، بهداشت و درمان افزود: در زمینه ممنوعیت تبلیغات این كالاها از طریق رسانه ها مصوبه هایی داشته است كه به زودی از طریق دولت ابلاغ و امسال اجرایی می شود.

 وی كه با هدف بررسی طرح غربالگری بیماری دیابت در شهرستان مهدیشهر به سمنان سفر كرده بود، افزود: چهار درصد از جمعیت بالای 30 سال كشور مبتلا به بیماری دیابت هستند.

دكتر اعتماد به اجرای موفق این طرح در مهدیشهر اشاره كرد و گفت: در اجرای این طرح نوآوریهایی توسط دانشگاه علوم پزشكی سمنان انجام شده است كه می تواند برای اجرا در سایر نقاط كشور الگو باشد.

وی شناسایی 110 بیمار دیابتی فاقد حمایت بدون هزینه و صرفا با اطلاع رسانی مناسب و نیز تشكیل پرونده های جدید و اقدامات دیگر را از جمله این نوآوریها خواند.

رییس مركز بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طرح غربالگری دیابت سال گذشته در چند كلانشهر كشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینكه تاكنون سه میلیون نفر در كشور تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند، گفت: امسال این طرح در 20 استان كشور اجرایی می شود.

رییس مركز بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بازدید از نحوه اجرای طرح غربالگری دیابت در مهدیشهر در نشستی با رییس دانشگاه علوم پزشكی و مسوولان این دانشگاه طرحهای این دانشگاه را بررسی كرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha