سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 29426
سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی مازندران عنوان كرد: 98 درصد شناگرانی كه در سواحل دریا غرق می‌شوند از طرح‌های دریا و مناطقی كه به همین منظور تعبیه شده‌اند و استانداردهای لازم برای شنا در ساحل را دارند، استفاده نمی‌كنند.

به گزارش  ایسنا، دكتر محمدمهدی ناصحی ضمن بیان این مطلب گفت: به‌ رغم توصیه‌های مكرر، بیشتر مسافرانی كه برای شنا به سواحل استان مازندران می‌آیند در مناطقی خارج از طرح‌های دریایی شنا می‌كنند و این باعث بوجود آمدن مشكلات و زحمات زیادی برای كادر اورژانس و پزشكی و امداد استان شده است.

وی افزود: تابستان، فصل حضور مسافران غیربومی در مناطق مختلف ساحلی مازندران است و در 14 خرداد همین امسال 250 غریق داشتیم كه متأسفانه 14 نفر از آنان به دلیل رعایت نكردن توصیه‌ها فوت كردند.

دكتر ناصحی با اشاره به اقلیم متفاوت دریایی سواحل مازندران در نقاط مختلف این استان، گفت: اقلیم‌های متفاوت ساحلی استان مازندران در نقاط مختلف گول زننده است و شناگر گمان می‌كند تا یك متراژی می‌تواند شنا كرده و به عمق دریا پیش رود ولی به ناگهان زیر پای خود را خالی دیده و مشاهده می‌كند با امواج به جلو برده شده و راه برگشتی ندارد.

وی با توصیه به شناكنندگان ساحلی برای استفاده مناطق تحت پوشش طرح‌های دریایی در سواحل، یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشكی و اورژانس مازندران مجهز به امداد هوایی است كه در ایام تعطیلات با پرواز در سواحل تا شعاع قابل توجهی را برای نجات غریق می‌توانند رصد كنند ولی در عین حال با توجه به حجم مسافران در تابستان‌ها، راه‌اندازی اورژانس دریایی ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha