شایع‌ترین اختلال در بشر، چه در حوزه پزشكی و چه روانپزشكی، اختلال اضطراب است و وقتی یك عامل استرس‌زا مانند كرونا وارد می‌شود، شیوع و شدت اختلالات اضطرابی افزایش می‌یابد. دكتر بهزاد قربانی، متخصص بیماری‌های اعصاب و روان و عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: سرآمد اختلالات اضطرابی وسواس است كه شرایط فعلی موجب تشدید آن می‌شود.

افزایش اختلالات وسواس با شیوع كووید -19

سلامت نیوز:شایع‌ترین اختلال در بشر، چه در حوزه پزشكی و چه روانپزشكی، اختلال اضطراب است و وقتی یك عامل استرس‌زا مانند كرونا وارد می‌شود، شیوع و شدت اختلالات اضطرابی افزایش می‌یابد. دكتر بهزاد قربانی، متخصص بیماری‌های اعصاب و روان و عضو تیم تخصصی مركز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: سرآمد اختلالات اضطرابی وسواس است كه شرایط فعلی موجب تشدید آن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،نوع بعدی فوبیا یا هراس است. امروزه ما با افرادی مواجه‌  هستیم كه بیش از سه ماه است از ترس ابتلا به بیماری از منزل خارج نشده‌اند. درست است كه افراد مبتلا به بیماری‌های ایمنی و زمینه‌ای و سالمندان تا حد امكان باید در خانه بمانند، اما افراد جوان و سالم نباید خود را در خانه حبس كنند.

این نوع مواجهه نشان‌دهنده فوبیا است‌. وی تاكید كرد: نباید اجازه دهیم كه شیوع این ویروس كار و زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار دهد. همه ما می‌توانیم با رعایت اصول ساده بهداشتی مانند شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسك  از خودمان محافظت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha