سلامت نیوز : مدیر گروه روانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: مبتلایان به بیماری روانی اختلال دوقطبی داروی خود را قطع نكنند، زیرا بیماری آنان عود می‌كند.

سید سعید صدر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اختلال دو قطبی دسته‌ای از بیماری‌های روانپزشكی است كه عمدتاً خلق و خوی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد ولی این مسئله در شكایت بیمار وجود ندارد.

وی افزود: در فرم نرمال این بیماری، فرد دوره‌ای از شادی و تحریك‌پذیری بیش از اندازه و در دوره‌ای دیگر افسردگی بیش از اندازه و خلق پایین قرار دارد.

صدر تصریح كرد: در بیماری اختلال دو قطبی الزاماً وجود دوره افسردگی ضروری نیست و ممكن است بدون دوره افسردگی اختلال دو قطبی تشخیص داده شود.

این متخصص روانپزشكی تصریح كرد: در فازی كه فرد در شادی به سر می‌برد، بی‌خوابی،‌ پرتحركی، ولخرجی، انجام كارهای پرریسك و در حالت افسردگی غمگینی، كم‌تحركی، كم‌حرفی،‌ افكار مزاحم و زیاد و كم شدن اشتها دیده می‌شود.

وی گفت: گاهی همزمان، فرد هر دو حالت را ممكن است داشته و حملات آن تكرار شونده و دوره‌ای باشد.

صدر یادآور شد: این بیماری در همه سنین دیده می‌‌شود و در سنین بالا باید دقت شود كه بیماری‌های دیگر فرد نیز بررسی شود. درمان این بیماری به كمك داروهای تثبیت كننده است كه البته طولانی مدت است و بیمار باید سال‌ها دارو بخورد تا بیماریش عود نكند و ممكن است با قطع دارو بیماری فرد برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ز.م ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    15 4
    همسرم بیماری فوق را دارد بهترین دارو پیست دکتر نماید الان ترانکوپین وسیتالوپرام را از قریم دکتر داده مخفیانه بهش میدم...لطفا راهنمائی کنید.
  • امید ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    21 2
    سلام وخسته نباشید امید هستم 24 ساله از مشهد از 17 سالگی با علایئم سایکوتیک بیماری من شروع شد ومدت 15 روز منو در بیمارستان ابن سینا بستری کردند ولی بعد از ترخیص روز به روز بهتر شدم تا اینکه در تاریخ8/10/93بعد از 5 سال دارو هام قطع شده و از اون روز به بعد هر روز احساس بهتری نسبت به خودم دارم گفتنی است من ترم 7 پرستاری هستم و معدلم هم الف