رئیس انجمن پوست و موی ایران گفت: غذاهای آماده به دلیل دارا بودن چربی بالا، كالری زیاد و افزودنی موجب بروز حساسیت و جوش در پوست می‌شود.

سلامت نیوز : رئیس انجمن پوست و موی ایران گفت: غذاهای آماده به دلیل دارا بودن چربی بالا، كالری زیاد و افزودنی موجب بروز حساسیت و جوش در پوست می‌شود.

محمد گلشنی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پوست مردم كشور ما در برابر نور خورشید از مقاومت نسبی برخوردار است، از این رو توصیه می‌شود افراد در فصل تابستان كه تابش نور خورشید بیشتر است، علاوه بر كرم‌های ضد آفتاب، برای پوشش بیشتر صورت در برابر نور خورشید از كلاه‌های لبه‌دار و لباس‌های آستین بلند نیز استفاده كنند.

وی درباره نقش تغذیه در سلامت و شادابی پوست افزود: تغذیه در بروز بیماری‌های پوستی نقش مؤثری ایفا می‌كند؛ رژیم غذایی سالم و پرمحتوا شامل اسید‌های آمینه، پروتئین‌ها، كربوهیدرات‌ها و انواع ویتامین برای سلامت پوست لازم است.

گلشنی، مصرف غذاهای آماده را یكی از عوامل بروز حساسیت و جوش در پوست دانست و اظهار داشت: غذاهای آماده به دلیل دارا بودن چربی بالا، كالری زیاد و افزودنی موجب بروز حساسیت در پوست و جوش می‌شود؛ به همین دلیل فست‌فود‌ها رژیم غذایی مناسبی برای سلامتی پوست به حساب نمی‌آیند.

رئیس انجمن پوست و موی ایران خاطرنشان كرد: برنزه كردن یكی از عواملی است كه سلامت پوست را به خطر می‌اندازد؛ این كار در بین جوانان رایج‌تر است و در بین پسران نیز دیده می‌شود؛ برنزه كردن پوست موجب سوختگی، پیری‌زودرس و چروك شدن پوست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha