یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 294341

یكی از مشكلاتی است كه بیماران برای درمان آن به كلینیك‌های درد مراجعه می‌كنند بی‌حسی در ناحیه دست یا پا است. علت هرچه باشد تشخیص و درمان زودهنگام می‌تواند برای بیمار درمان سریع و كامل‌تری به همراه داشته باشد.

چرا انگشتان دستم بی‌حس شده‌اند؟

سلامت نیوز:یكی از مشكلاتی است كه بیماران برای درمان آن به كلینیك‌های درد مراجعه می‌كنند بی‌حسی در ناحیه دست یا پا است. علت هرچه باشد تشخیص و درمان زودهنگام می‌تواند برای بیمار درمان سریع و كامل‌تری به همراه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اختلال در عصب‌دهی انگشتان شایع‌ترین علت ایجادكننده این بیماری است.این اختلال می‌تواند در اثر تحت فشار قرار گرفتن عصب یا ایجاد بیماری در بافت تشكیل‌دهنده عصب اتفاق بیفتد. در گروه اول فشار ایجاد شده روی عصب در ناحیه مچ دست و مچ پا، آرنج زانو یا حتی در ناحیه گردن و كمر سبب اختلال در هدایت جریان عصبی و ایجاد بی‌حسی در ناحیه انگشتان می‌شود. 

بی‌حسی ممكن است به غیر از ناحیه انگشتان در ناحیه كف دست، كف پا، آرنج یا كل اندام فوقانی یا تحتانی اتفاق بیفتد. اختلال در بافت ایجادكننده عصب كه اصطلاحا نوروپاتی نامیده می‌شود یكی دیگر از علل ایجاد بی‌حسی در انگشتان دست یا پا است.

 نوروپاتی می‌تواند در بیماران مبتلا به دیابت در اثر كنترل نامناسب قند خون ایجاد شود. كمبود بعضی از ویتامین‌ها و املاح و مسمومیت با بعضی از فلزات سنگین می‌تواند سبب تخریب بافت عصبی و ایجاد نوروپاتی و نهایتا احساس بی‌حسی در انگشتان در ناحیه دست و پا گردد. اختلال در بافت عصبی در ناحیه نخاع یا مغز می‌تواند تظاهرات اولیه با بی‌حسی در انگشتان داشته باشد. معاینه دقیق و در صورت نیاز استفاده از اقدامات پاراكلینیك مانند نوار عصب و ام‌.آر.ای امكان ایجاد تشخیص را در كلینیك‌های درد فراهم می‌كند. مراجعه بیماران در شروع بیماری به پزشك از ایجاد آسیب‌های مقاوم به درمان به عصب جلوگیری می‌كند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha