سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 29435

یک متخصص پوست و مو در یزد گفت: استفاده از وسایل آرایش مو از قبیل، اتوی مو و سشوار کشیدن در صورت تکرر و دراز مدت عوارض جدی برای مو بوجود می آورد، بنابراین توصیه می شود استفاده از این وسایل به حداقل برسد.

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو در یزد گفت: استفاده از وسایل آرایش مو از قبیل، اتوی مو و سشوار کشیدن در صورت تکرر و دراز مدت عوارض جدی برای مو بوجود می آورد، بنابراین توصیه می شود استفاده از این وسایل به حداقل برسد.

دکتر محمدتقی نوربالا ضمن تاکید براین مطلب گفت: استفاده از مواد فرم دهنده و انواع ژل ها در صورتی که به ریشه مو ها برخورد نکند، کمترین اثر سوء را دارد.

وی ادامه داد:استفاده از روغن های مو به ویژه برای افرادی که دارای شوره سر یا ریزش مو هستند مضر است. البته مقدار کم روغن های مو به ویژه برای افرادی که دارای پوست و موی خشک هستند، منعی ندارد.

 این متخصص پوست  ومو خاطرنشان کرد: افراد از مصرف خودسرانه داروهای پوستی برای پوستشان اکیدا خودداری کنند.

وی در ادامه گفت: افراد باید هنگام استفاده از ریمیل،  واکس مو و دیگر لوازم آرایشی به مارک محصول ومعتبر بودن آن دقت کنند چراکه برخی لوازم آرایشی مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  نداشته و بعضا در شرایط غیراستاندارد نگهداری شده اند که امکان فاسد بودن آنها نیز وجود دارد.

دکتر نوربالا توصیه کرد: افراد هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به دارابودن پروانه ساخت این لوازم از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha