یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 294353

سازمان جهانی بهداشت (WHO) دستورالعمل جدیدی را برای برگزاری مراسم در فضای باز و تجمعات منتشر کرد.

دستورالعمل جدید WHO برای برگزاری تجمعات

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) دستورالعمل جدیدی را برای برگزاری مراسم در فضای باز و تجمعات منتشر کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه همه گیری بیماری کووید ۱۹ دستورالعملهای جدیدی را برای برگزاری مراسم در فضای باز و تجمعات منتشر و توصیه کرد در تعداد افراد شرکت کننده تغییرات لازم اعمال شود.  


طبق این دستورالعمل برگزاری مراسم در فضای باز، اجازه حضور تنها به افراد سالم و ورودی های متعدد به کاهش احتمال شیوع بیماری کمک میکند.
در این دستورالعمل آمده است: در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ برگزاری تجمعات میتواند انتقال ویروس را افزایش دهد و ظرفیت واکنش کشور میزبان را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین از آنجاییکه تجمعات با پیامدهای حائز اهمیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همراه است مقامات باید اهمیت و ضرورت برگزاری مراسم را ارزیابی کرده و تمامی خطراتی را که ممکن است متوجه سلامت عمومی باشد در نظر گرفته شده و به حداقل رسانده شود.


این سازمان از تمامی مسئولان حوزه سلامت عمومی و برگزارکنندگان مراسم و تجمعات درخواست کرد تا پیش از هرگونه برگزاری خطرات احتمالی را ارزیابی کنند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همچنین برخی از دستورالعملهای این سازمان متوجه شرکت کنندگان است و به افراد توصیه میشود فاصله اجتماعی و بهداشت دستها را رعایت کنند. علاوه بر این، افرادی که در معرض ابتلا به بیماریهای مزمن هستند از جمله افراد بالای ۶۵ سال یا بیماران مبتلا به بیماریهای زمینه ای از این مراسم دوری کرده یا تمهیدات ویژه ای برای آنان در نظر گرفته شود.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha