ورزش و فعالیت‌های بدنی موجب تقویت عضله قلب شده و به عنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سكته‌های قلبی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز : ورزش و فعالیت‌های بدنی موجب تقویت عضله قلب شده و به عنوان اقدامی جهت پیشگیری از بروز سكته‌های قلبی محسوب می‌شود.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان اعلام كرد: در اثر ورزش عروق خونی گشاد شده و سبب تسریع جریان خون می‌شود همچنین میزان هموگلوبین خون بیشتر شده و نتیجه كار انتقال اكسیژن به قسمت‌های مختلف بدن بهتر انجام می‌شود.
بنابراین گزارش: ورزش مرتب راهی است مناسب جهت پیشگیری از بروز بیماری فشارخون و با فعالیت‌های بدنی مناسب می‌توان میزان چربی خون را به حد متعادل رساند و بهتر است افراد به جای مصرف دارو ورزش كنند.
این گزارش می‌افزاید: میزان كلسترول خون در اثر تمرینات ورزشی به حد مطلوبی می‌رسد و برای بیماران دیابتی، ورزش بسیار مفید بوده و قند خون را تا حد مطمئن پایین می‌آورد.
براساس اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، با تقویت عضله قلب تعداد ضربان قلب در دقیقه كم شده و قلب با نیروی بیشتری خون را ارسال می‌كند و كسانی كه ورزش می‌كنند درصد بیشتری از دستگاه تنفس خود را به كار می‌گیرند.
این گزارش حاكیست، افزایش حجم تنفسی در افرادی كه ورزش می‌كنند موجب كاهش تعداد تنفس آنها در دقیقه شده و بر میزان اكسیژن‌گیری هربار تنفس می‌افزاید.
گفتنی است: بهترین روش ورزش كردن بدین صورت است كه افراد باید 5 دقیقه گرم كنند و بعد از 5 دقیقه سرعت بگیرند و این سرعت را برای 15 تا 13 دقیقه حفظ كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha