دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 294364

یک متخصص پوست و مو گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی، انعقاد خون، بیماران عفونی و ... به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند.

افرادی که نمی‌توانند زیر «تیغ بوتاکس» بروند

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی، انعقاد خون، بیماران عفونی و ... به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هدی عین اللهی متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: یکی از روش‌های موثر برای جوان‌سازی پوست و رفع خطوط صورت و گردن، انجام عمل زیبایی بوتاکس است.


او افزود: تقریبا ۵۰ سالی می‌شود که از بوتاکس و سم بوتولونیوم در علم پزشکی به منظور درمان اختلالات گوناگون استفاده می‌شود. طبق پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده بر روی بوتاکس نشان داده که این روش برای جوان سازی پوست، کم عارضه است.


این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به عوارض بوتاکس اظهار کرد: بوتاکس یکی از روش‌های شناخته شده برای درمان چین و چروک در محل‌های مختلف صورت از قبیل پیشانی، گونه ها، دور چشم و دیگر نواحی بدن است. تزریق بوتاکس عوارض بسیار کمی دارد و بیشتر عوارض ناشی از آن به احتمال زیاد به دلیل متخصص نبودن شخص تزریق کننده بوتاکس است؛ بنابراین افراد باید قبل از انجام این زیبایی حتما از تخصص پزشک خود اطمینان حاصل کنند.


تورم یکی از عوارض عمومی بوتاکس استعین اللهی با بیان اینکه قرمزی و تورم یکی از عوارض عمومی بوتاکس است، اظهار کرد: این عوارض معمولاً خفیف تا متوسط هستند که در عرض چند ساعت برطرف می‌شوند و نیازی هم به درمان ندارند. شدت قرمزی و تورم به میزان بوتاکس تزریق شده و همچنین ضخامت سوزن تزریق بستگی دارد. جلوگیری از این عوارض تا حد بسیار زیادی به تجربهی پزشک وابسته است. استفاده از سوزن‌های باکیفیت، تزریق آهسته و مقادیر کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد پس از اتمام تزریق، مواردی هستند که می‌توانند از شدت قرمزی و تورم کم کنند.

سردرد و تهوع شایع‌ترین عارضه‌های تزریق بوتاکساو درباره سردرد و حالت تهوع ناشی از تزریق بوتاکس گفت: سردرد و تهوع شایع‌ترین عارضه‌های تزریق بوتاکس هستند که در ۲ تا ۱۵ درصد مراجعه کنندگان به صورت خفیف دیده می‌شود. این مشکل بیشتر برای کسانی به وجود می‌آید که اولین تزریقات بوتاکس را تجربه می‌کنند و عوارض آن از چند ساعت تا حداکثر ۳ الی ۴ روز متغیر است.


عین اللهی با بیان اینکه علت سردرد و تهوع بعد از تزریق بوتاکس هنوز مشخص نیست، تاکید کرد: عواملی مانند آسیب‌های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقهی سردرد‌های میگرنی در ایجاد سردرد و تهوع ناشی از تزریق بوتاکس تاثیر دارند. برای درمان آنها دارو‌های مسکن یا قرص‌های ضدمیگیرنی گزینه خوبی جهت استفاده خواهند بود.


این متخصص پوست، مو و زیبایی درباره کبودی ناشی از تزریق بوتاکس گفت: کبودی به دلیل سوراخ شدن عروق خونی موجود در محل تزریق به وجود می‌آید و به این علت که محل عروق خونی، پیش از تزریق بوتاکس به خوبی شناسایی نشده‌اند، رخ می‌دهد.

عوارض استفاده از بوتاکسعین اللهی با اشاره به بوتاکس پیشانی تصریح کرد: بوتاکس پیشانی یکی از روش‌های بسیار مشهور برای درمان چین و چروک صورت و اخم است. این روش درمانی معایبی به همراه دارد که ممکن است برای بیشتر افراد ناشناخته باشد. انجام بوتاکس در محل مورد نظر، باعث فلج کردن عضلات انقباضی می‌شود.
او ادامه داد: بوتاکس در واقع سم آماده شده باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است و بعد از تزریق در محل پیشانی جذب عضلات مورد نظر می‌شود و به مرور زمان از آزاد شدن ماده‌ای که باعث انقباض عضلات می‌شود، پیشگیری می‌کند. البته انجام عمل بوتاکس پیشانی اثر بخشی زیادی روی افرادی دارد که تعریق زیادی می‌کنند. 
این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ایجاد عفونت و تورم مناطق مختلف صورت از شایع‌ترین عوارض استفاده از بوتاکس است که در بیشتر افراد دیده شده است. تزریق بوتاکس پیشانی باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

تزریق بوتاکس برای کدام افراد ممنوع است؟عین اللهی با پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید از بوتاکس استفاده کنند، مطرح کرد: افراد زیر ۱۸ سال، سالمندان بالای ۷۵ سن، بانوان باردار، بیماران مبتلا به مشکلات قلبی- عروقی و انعقاد خون، بیماران عفونی، افراد مبتلا به مشکلات عصبی و کسانی که طی دو هفته اخیر واکسیناسیون کرده اند به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند؛ چرا که انجام آن عوارض بسیار زیادی برای سلامتی آنها خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha