شروع چهل سالگی، مستعدترین زمان برای اضافه وزن است و البته سخت‌تر شدن کاهش وزن، اما نگران نباشید، به شما چند روش پیشنهادی برای کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی ارائه می دهیم.

ترفند‌هایی برای کاهش وزن خانم‌ها که باید بدانید

سلامت نیوز: شروع چهل سالگی، مستعدترین زمان برای اضافه وزن است و البته سخت‌تر شدن کاهش وزن، اما نگران نباشید، به شما چند روش پیشنهادی برای کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی ارائه می دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اغلب خانم‌ها در آستانه ۴۰ سالگی به فکر تناسب اندام و کاهش وزن می‌افتند. نوسان هورمون‌ها و استرس‌ها همگی بر بالا رفتن وزن در این دهه تاثیر دارند؛ ولی نگران نباشید راه‌های زیادی برای تناسب اندام و کاهش وزن در دهه ۴۰ سالگی وجود دارد که در ادامه برای شما بررسی می‌کنیم.

بررسی دارو‌ها و جایگزین کردن آن‌ها در صورت امکان

«رابرت زیلتزر»، پزشک متخصص تغذیه و رژیم لاغری در مرکز کاهش وزن «اسکاتسدیل» در آریزونا می‌گوید: دارو‌های «مسدود کننده بتا» که برای فشار خون بالا مصرف می‌شوند و دارو‌های خاص افسردگی و دیابت می‌توانند باعث افزایش وزن شوند؛ بنابراین اگر شک دارید که دارو‌های شما موجب افزایش وزن شده اند به پزشک خود اطلاع دهید.

تهیه برنامه غذایی

از دیگر راهکار‌هایی که برای مبارزه با افزایش وزن برای زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌شود، تهیه یک برنامه غذایی است. با تهیه یک برنامه غذایی واقعی راحت‌تر می‌توان به خوراکی‌های ناسالم نه گفت. برای این منظور باید خوراکی‌هایی را که می‌خواهید در طول یک هفته مصرف کنید مشخص و فهرستی برای خرید لوازم اولیه آن‌ها تهیه و طبق آن برنامه غذایی در طول هفته مدنظر عمل کنید.

قبل از غذا خوردن آب بنوشید

اگر قبل از هر وعده غذایی یک بطری۵۰۰ سی‌سی آب بنوشید غذای کمتری مصرف خواهید کرد.

با مصرف سبزیجات خود را سیر نگه دارید

اگر سعی کنید در هر وعده غذایی سبزیجات را در برنامه خود بگنجانید؛ علاوه بر این‌که کالری کمی دریافت می‌کنید مدت زمان بیشتری هم سیر هستید.

مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید

برای کاهش وزن نیازی به حذف کامل کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی نیست بلکه با کاهش آن‌ها می‌توان راحت‌تر وزن کم کرد و کاهش وزن خود را نگه داشت.

انجام ورزش‌هایی برای کاهش استرس

علایم پیش از یائسگی و بسیاری از عوامل دیگری که زنان در دهه ۴۰ سالگی با آن مواجه هستند از جمله ترک کردن خانه توسط فرزندان برای رفتن به دانشگاه، فشار‌های کاری، پیر شدن والدین‌شان و نگرانی‌های مالی استرس زیادی در زندگی آنان ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha