استاندار تهران گفت: در صورتی که تدابیر لازم برای مقابله با زلزله به موقع و به صورت همگانی اندیشیده و اعمال نشود، این حادثه در صورت وقوع دامن همه را خواهد گرفت و پیر و جوان نخواهد شناخت.

استاندار تهران: زلزله تهران دامن همه را خواهد گرفت

سلامت نیوز:  استاندار تهران گفت: در صورتی که تدابیر لازم برای مقابله با زلزله به موقع و به صورت همگانی اندیشیده و اعمال نشود، این حادثه در صورت وقوع دامن همه را خواهد گرفت و پیر و جوان نخواهد شناخت.

به گزارش سلامت نیوز، انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با ایرنا افزود: زلزله هیچ شباهتی به کرونا ندارد که بتوان با اعمال پروتکلهایی آن را کنترل و از شیوع آن جلوگیری کرد، خبر نمی کند و نشانه قبلی ندارد.

وی یادآورشد: با توجه به ویژگی های استان تهران و گسل های زیادی که پیرامون این استان وجود دارد، حفظ آمادگی و تقسیم کاری که بر اساس قانون مدیریت بحران جدید ایجاد شده ضروری به نظر می رسد.

محسنی بندپی با بیان اینکه برای رسیدن به این آمادگی باید تدابیر لازم را اندیشید، اظهارداشت: در جلسه آتی مدیریت بحران استان تهران، همه دستگاه های اجرایی استان بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، وظایفی که به آنها محول شده است را باید ارائه کنند که در تامین و اجابت آن چقدر امکانات موجود است و چقدر اعتبار می طلبد و چه نیازهایی در آینده دارند.

استاندار تهران گفت: باید بر اساس این قانون جدید پیش رفت و با یک برنامه ریزی زمانبندی شده، خود را آماده مقابله با زلزله کرد تا در صورت وقوع این اتفاق طبیعی غافلگیر نشویم.

زلزله ای به بزرگی 5.1 درجه در مقیاس ریشتر در 19 اردیبهشت و چهار ریشتر در هفت خرداد تهران را لرزاند که به گفته تمامی مسئولان منشا آن گسل 85 کیلومتری مشا محسوب می شود، گسلی که از شرق استان تهران در دماوند آغاز می شود و تا نزدیکی استان البرز در شمالغرب غرب ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha