در حالی که لبنیات منبع اصلی کلسیم برای سلامت استخوان ها است، اما در تحقیق جدید هیچ رابطه ای بین مصرف لبنیات و تراکم استخوانی یا ریسک شکستگی در میانسالی مشاهده نشد.

عدم تاثیر لبنیات در پیشگیری از شکستگی استخوان ها در میانسالی

سلامت نیوز:در حالی که لبنیات منبع اصلی کلسیم برای سلامت استخوان ها است، اما در تحقیق جدید هیچ رابطه ای بین مصرف لبنیات و تراکم استخوانی یا ریسک شکستگی در میانسالی مشاهده نشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان دانشگاه جرج میسون آمریکا، مصرف محصولات لبنی تأثیری در بهبود تراکم استخوانی یا پیشگیری از شکستگی در زنان در زمان ورود به دوره یائسگی ندارد. در دوره یائسگی، تغییرات هورمونی موجب شکنندگی بیشتر استخوان‌ها می‌شود.


محققان ۱۹۵۵ زن را به مدت یک دهه و از زمان ۴۶ سالگی مورد بررسی قرار دادند. سالانه همه زنان تحت اسکن استخوان قرار می‌گرفتند و در طول مطالعه سه بار پرسشنامه‌ای را در مورد میزان مصرف لبنیات روزانه شأن تکمیل کردند.


در طول ۱۰ سال مطالعه این زنان، ۶۴ زن ۷۲ بار شکستگی استخوان را تجربه کردند که با حوادث رانندگی یا جراحات ورزشی ارتباطی نداشت.


«تیلور والاس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «محصولات لبنی بیش از سایر گروه‌های مواد غذایی حاوی مواد مغذی استخوان ساز است.»


به همین دلیل، محققان بر این باور بودند که زنانی که لبنیات بیشتری مصرف می‌کنند با رسیدن به دوره یائسگی، استخوان‌های سالم‌تری دارند.
اما نتایج مطالعه جدید، این فرضیه را اثبات نکرد.


با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha