اگر طرفدار تمیز کردن خانه خود نیستید، تنها نیستید. طبق مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، ۷۸٪ از افراد اعتراف می کنند که درهم و برهمی یا ظروف کثیف و نا مرتب دارند و ۳۱٪ نیز اعتراف می کنند که هرگز به طور عمیق خانه خود را تمیز نمی کنند. اما اگر به طور مرتب از تمیز کردن خانه خود صرف نظر کنید، این امر نه تنها کثیف به نظر می رسد بلکه می تواند سلامت شما را نیز در معرض خطر قرار دهد.

چرا خانه کثیف و نامرتب می‌تواند بر سلامتی شخص تأثیر بگذارد؟

سلامت نیوز:  اگر طرفدار تمیز کردن خانه خود نیستید، تنها نیستید. طبق مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، ۷۸٪ از افراد اعتراف می کنند که درهم و برهمی یا ظروف کثیف و نا مرتب دارند و ۳۱٪ نیز اعتراف می کنند که هرگز به طور عمیق خانه خود را تمیز نمی کنند. اما اگر به طور مرتب از تمیز کردن خانه خود صرف نظر کنید، این امر نه تنها کثیف به نظر می رسد بلکه می تواند سلامت شما را نیز در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، نادیده گرفتن زباله های سرریز، عدم  گردگیری و نظافت برای مدت طولانی، می توانند سلامت شما را به خطر بیاندازند.
 چند روش وجود دارد که چطور یک خانه کثیف می تواند برای سلامتی و طول عمر شخص مضر باشد.

-سطوح کثیف می توانند باعث تحریکات پوستی شوند

یک تخت تمیز برای پوست سالم بسیار مهم است. این به معنی تغییر و شستشوی مکرر سطوح است. انسان ها در طول شب پوست های مرده را بر روی سطوح می ریزند.

در صورت شستن و گردگیری سطوح به طور مکرر، گرد و غبارهایی که از پوست مرده تغذیه می شوند و می توانند مضرات و میکروب هایی را ایجاد کنند که باعث ایجاد حساسیت، درماتیت تماسی و تحریکات ناخوشایند پوست می شوند، آزاد می شوند. حداقل هر دو هفته یکبار باید ملافه خود را بشویید.

-غذای منقضی شده و یخچال کثیف می توانند باعث مسمومیت غذایی شوند

اگرمواد غدایی یخچال خراب هستند یا در کشوها فاسد شده اند، می تواند خانواده شما را در معرض مسمومیت غذایی قرار دهد. بهتر است سبزیجات و میوه های خود را قبل از نگهداری شستشو دهید. مسمومیت غذایی می تواند باعث علائم درد معده شود و می تواند همه راه را برای رفع مشکلات و حالت تهوع در کلیه ها طی کند.

اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی خود را در قسمتی متناسب با خنک کننده یخچال قرار دهید. به عنوان مثال شیر باید در سردترین قسمت یخچال قراربگیرد، اگر آن را روی درب قرار دهید، می تواند زودتر خراب شود.

اطمینان حاصل کنید که نشت لکه ها در یخچال نیز تمیز شوند. قبل از قرار دادن مواد غذایی در یخچال همه چیز را تمیز کنید. همچنین باید حداقل هر دو یا سه ماه یکبار یخچال خود را به طور کامل تمیز کنید.

-دریچه های هوای آلوده می توانند واکنش آلرژیک و مشکلات تنفسی ایجاد کنند

پاک کردن و چک کردن مجاری هوا در خانه دشوار است، اطمینان حاصل کنید که فیلترها را مرتبا و مطابق با دستورالعمل محصول تمیز می کنید.

-غذاهای کثیف می توانند باعث آلودگی متقابل، مسمومیت با مواد غذایی و مشکلات گوارشی شوند

شستن ظرف های کثیف یک کار مهم است، نه فقط به این دلیل که ظروف کثیف منجر به تجمع مگس ها و ایجاد باکتری های نامطبوع می شوند، بلکه به دلیل اینکه ظروف کثیف می توانند شخص را واقعا بیمار کنند.

هنگام تمیز کردن ظروف کثیف، حتماً از مواد شوینده ظرف استفاده کنید یا آنها را در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. نکته مهم دیگر این است که به یاد داشته باشید که اسفنج های خود را به طور مرتب عوض کنید زیرا این باکتری ها در مدت طولانی استفاده می شوند.

-کف کثیف، فرش یا حصیر حمام می تواند باعث آلرژی، بثورات پوستی، قارچ و عفونت های پوستی شود

تابلو فرش ها می توانند گرد و غبار، کنه ها، باکتری ها و بسیاری از آلرژن های دیگر را به دام بیندازند، به خصوص اگر با کفش های بیرونی خود در خانه قدم بزنید. مهم است که سطوح سخت مانند کاشی یا چوب را بشویید. سعی کنید تا حد امکان از پوشیدن کفش های بیرون در خانه خودداری کنید و خودتان یک جفت دمپایی مخصوص فضای داخلی داشته باشید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha