سلامت نیوز : یك جراح و فوق‌تخصص شبكیه چشم گفت: یكی از فاكتورهای مهمی كه در بروز بیماری‌های چشمی نظیر دژنراسیون ماكولا، ناخنك و آب‌مروارید نقش دارد، اشعه UV است.

مهدی بهنیا در گفت‌وگو با فارس  در خصوص تأثیرات نامطلوب اشعه UV بر چشم‌‌ اظهار داشت: اگر مقدار تابش اشعه UV زیاد باشد، مشكلات حادی برای چشم به وجود می‌آورد.

وی گفت: سوختگی قرنیه چشم یكی از آثار زیان‌آور اشعه UV است، این مسئله در افرادی كه ورزش اسكی انجام می‌دهند، بیشتر دیده می‌شود ضمن اینكه این خطر افرادی كه به دریا می‌روند را نیز تهدید می‌كند.

این فوق‌تخصص شبكیه چشم افزود: احساس وجود جسم خارجی در چشم، سوزش، خارش، درد شدید و قرمزی از علائم سوختگی قرنیه چشم بر اثر تابش شدید اشعه UV خورشید به شمار می‌رود.

بهنیا ادامه داد: یكی از فاكتورهای مهمی كه در ایجاد بیماری‌های چشمی نظیر (دژنراسیون ماكولا، ناخنك و آب‌مروارید) نقش دارد، اشعه UV است.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد خصوصاً كودكان در این روزها كه تابش اشعه UV خورشید شدت یافته است، در مواقع ضرورت از منزل خارج شوند ضمن اینكه در بیرون از منزل از عینك‌های آفتابی استاندارد و پهن كه این اشعه را مهار می‌كند، استفاده كنند.

این جراح و فوق‌تخصص شبكیه چشم خاطرنشان كرد: در بعضی از موارد افراد، بضاعت مالی برای تهیه عینك‌های آفتابی استاندارد ندارند كه به این افراد توصیه می‌شود شیشه فوتوكرومیك بدون شماره را از عینك‌فروشی‌ها تهیه كرده و با استفاده از یك فریم معمولی از آن استفاده كنند؛ این اقدام چشم‌ افراد را در برابر نور خورشید محافظت كرده و در بعضی از موارد بهتر از عینك‌های آفتابی استاندارد عمل می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha