سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 29443

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه تشنه رفع مشكل آلودگی هوا نیستیم زیرا اگر همه به صورت اعتقادی به فكر رفع این مشكل باشیم به طور قطع موفق می‌شویم.

متأسفانه تشنه رفع مشكل آلودگی هوا نیستیم
سلامت نیوز : نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه تشنه رفع مشكل آلودگی هوا نیستیم زیرا اگر همه به صورت اعتقادی به فكر رفع این مشكل باشیم به طور قطع موفق می‌شویم.

به گزارش فارس، حسن بیادی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران درباره معضل آلودگی هوای تهران و بحث ریزگردها افزود: در 8 سال جنگ تحمیلی تشنه پیروزی بودیم و با حس كردن این تشنگی اقدام كرده و پیروز شدیم.

وی با بیان اینكه متأسفانه از موضوع خطرناك ریزگردها غافل هستیم، تصریح كرد: وجود ریزگردها دلایل خاصی دارد كه به تغییرات جوی و به نوع استفاده از منابع آبی در كشورهایی مانند ایران، عراق، تركیه و سوریه مربوط می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان كرد:‌ خشكسالی 10 سال گذشته و گرم شدن زمین در حد غیرمتعارف نیز از جمله دلایل بروز این معضل در كشور است.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه های ماهوراه‌ای و نظرات كارشناسان 70 نقطه شناسایی شده كه 14 نقطه آن بحرانی‌تر است و 10 درصد از كل ریزگردها نیز متعلق به ایران و باقی آن مربوط به كشورهای دیگر است.

بیادی ادامه داد: پیش از این نیز ورود ریزگردها را به كشور تجربه كرده بودیم ولی جنس آنها سرب یا ماسه بادی بود كه وقتی باد می‌وزید و ماسه‌ها خیزش پیدا می‌كردند به دلیل سنگین بودنشان ارتفاع چندانی نمی‌گرفتند و تنها 6 استان را تحت تأثیر خود قرار دادند اما در حال حاضر به دلیل اینكه جنس ریزگردها میكرونی است سریع ارتفاع می‌گیرند و هم‌اكنون 19 استان را متأثر كرده‌اند.

وی با بیان اینكه یكی از راه‌های حل این مشكل ملاقات‌های دیپلماتیك است، اظهار داشت: در عراق حل این معضل جزء‌ اولویت چهارم تا ششم است اما این ریزگردها برای كشور ما در چه اولویتی قرار دارد آیا امضای تفاهم‌نامه مشكل ریزگردها را حل می‌كند و ایا نباید برای كوتاه مدت برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مشكلات ریوی و خطرات دیگر، سلامت شهروندان را تهدید نكند؟

وی ادامه داد: باید از مسئولان ذیربط بخواهیم در این زمینه گزارشی را ارائه دهند ولی متأسفانه ما فقط برای مردم ریزگرد را تعریف می‌كنیم و می‌گوییم خطرات آنها چیست؟

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات بیادی گفت: شاید این موضوع با روش‌های عادی دیپلماتیك پایان نپذیرد البته آنچه در این زمینه اعلام شده اطلاعات كاملی نیست و از محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط زیست برای ارائه گزارش به شورا باید دعوت به عمل آوریم.
وی افزود: متأسفانه مشكل اشعه ماورای بنفش نیز به این موارد اضافه شده و امیدواریم خداوندبه همه ما رحم كند تا به تعداد این مشكلات نیفزاید.

به گفته چمران ارائه گزارش به تنهایی فایده ندارد وباید راه‌حل‌های مناسب را اجرایی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha