تیمی از محققان یکی از شرکت‌های فناور، پلتفرمی برای پایش وضعیت شیوع کرونا و افراد مبتلا پیاده‌سازی کردند که به گفته آنها این پلتفرم مجهز به پهپاد بوده و قادر به پایش تردد افراد در سطح شهر است.

اجرای پلتفرمی برای پایش وضعیت شیوع کرونا در خوزستان

سلامت نیوز: تیمی از محققان یکی از شرکت‌های فناور، پلتفرمی برای پایش وضعیت شیوع کرونا و افراد مبتلا پیاده‌سازی کردند که به گفته آنها این پلتفرم مجهز به پهپاد بوده و قادر به پایش تردد افراد در سطح شهر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مهندس اعظمی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور در سومین روز از رویداد راینکس که امروز به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به پیاده سازی پلتفرمی برای پایش افراد مبتلا به کرونا ویروس، گفت: فعالیت این شرکت طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم‌های مدیریت بحران است که تاکنون از این پلتفرم‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب و ماهشهر استفاده شده است.


وی اضافه کرد: با شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا نسبت به توسعه این پلتفرم برای اقدامات مرتبط با این ویروس اقدام کردیم. این پلتفرم در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان نصب شد و به بهره برداری رسید. این پلتفرم مدیریتی بستر جامعی است که کلیه عوامل موثر در پیشگیری و مقابله با این ویروس را پایش خواهد کرد.


وی پایش تردد افراد را از قابلیت‌های این پلتفرم نام برد و ادامه داد: این سامانه مجهز به پهپادی است که از روزهای ابتدایی شیوع، در صورتی که تجمعی در منطقه‌ای رخ می‌داد، مداخلات برای پراکنده کردن مردم به منظور کاهش شیوع این ویروس انجام می‌شد.


اعظمی، کنترل رعایت قرنطینه از سوی شهروندان را از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن این پلتفرم قادر به ارائه خدماتی چون پزشک و مشاوره آنلاین است، ضمن آنکه افراد مبتلا به این ویروس که در بیمارستان بستری نیستند نیز توسط این پلتفرم مورد پایش قرار می‌گیرند.


مجری طرح با بیان اینکه در این پلتفرم ۸۵ بازرس برای سرکشی به ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی در نظر گرفته شد، افزود: تا کنون بیش از ۷ هزار بازرسی از سوی این بازرسان اجرایی شده است، علاوه بر آن آمبولانس‌ها نیز به این سامانه متصل هستند تا در صورتی که منطقه‌ای نیاز به امدادرسانی پزشکی بیشتری دارد، اقدام شود.


اعظمی، یکی از چالش‌های توسعه پلتفرم‌ها در کشور را عدم یکپارچگی اطلاعات و داده‌ها دانست و گفت: هدف ما از ارائه این پلتفرم‌ها یکپارچه‌سازی و ساماندهی داده‌ها است تا از این طریق دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای و جدا از یکدیگر فعالیت نکنند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha