سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 294479

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع و حوزه‌های آموزشی، گفت: ما از طریق نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توانستیم بسیاری از افراد مبتلا به کرونا را در شهرها و کشورها مختلف شناسایی کنیم.

شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا با هوش مصنوعی

سلامت نیوز:دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء با اشاره به کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع و حوزه‌های آموزشی، گفت: ما از طریق نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توانستیم بسیاری از افراد مبتلا به کرونا را در شهرها و کشورها مختلف شناسایی کنیم.


به گزارش سلامت نیوز، مهندس محمد قیصری در رادیو گفتگو با بیان اینکه هوش مصنوعی مشابه هوش انسان است که توسط ماشین‌ها و رایانه‌ها مدیریت می‌شود، افزود: هوش مصنوعی با ورود به هر صنعت خروجی‌هایی مشابه با عملکرد انسانی‌ را تحویل می‌دهد، ضمن آنکه سرعت یادگیری هوش مصنوعی از انسان بیشتر است.


وی با بیان اینکه هوش مصنوعی نباید فقط بر اساس اطلاعات از پیش تعیین شده عمل کند، بلکه باید قادر باشد از اطلاعات موجود تحلیل‌هایی ارائه دهد، خاطر نشان کرد: این حوزه دارای کاربردهای زیادی است که از آن جمله می‌توان به کاربردهای آن در پیشگیری از ویروس کرونا اشاره کرد. ما از طریق نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توانستیم بسیاری از افراد مبتلا به کرونا را در شهرها و کشورهای مختلف شناسایی کنیم.


دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء با بیان اینکه هوش مصنوعی باید علاوه بر صنایع در حوزه آموزش مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، افزود: دوره ساکت نشستن دانش‌آموز یا دانشجو در سر کلاس درس به پایان رسیده و در حال حاضر با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی دانشجو با استاد تعامل دارد و اساتید دانشگاه‌ها و معلمان تمایل دارند که با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مشارکت دانش‌آموز و دانشجو را در مباحث آموزشی افزایش دهند.


به گفته وی، عناصر گرافیکی و مدل‌سازی‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، به موضوعات آموزشی جذابیت می‌دهند و از طرفی دیگر میزان خلاقیت دانشجویان را بیشتر می‌کنند.


قیصری با بیان این‌که اکثر نرم‌افزارهای موبایلی در بخش backend (زیرساخت) از تکنولوژی‌های مختلف هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، توضیح داد: اگر داده‌های نرم‌افزارهای مختلف در کنار یکدیگر قرار بگیرند، هوش مصنوعی می‌تواند به حوزه بزرگ‌تری از داده‌ها دست پیدا کند و با تحلیل حجم بسیار زیادی از داده‌ها به حوزه آموزش ورود کند.


دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از محتواها و دروس دانشگاهی ایران قدیمی هستند، گفت: ما با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم محتوای دروس مختلف را به روز رسانی کنیم. هر دانش‌آموز در یک سری از درس‌ها توانایی و ظرفیت بیشتری‌ را از خود نشان می‌دهد و هوش مصنوعی به دقت و سرعت می‌تواند ظرفیت و استعداد و توانایی‌های دانش‌آموزان مختلف را ارزیابی کند و بخش‌های قابل فهم برای دانش‌آموز را به نحوی بیشتر و جذاب‌تر ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha