سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 294481

افزایش ویتامین D بدن می‌تواند به ارتقای سلامت عمومی و حس قوی‌تری از شادی کمک کند.

ویتامین D چگونه بر روحیه شما اثر می‌گذارد؟

سلامت نیوز:افزایش ویتامین D بدن می‌تواند به ارتقای سلامت عمومی و حس قوی‌تری از شادی کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز روزنامه جام جم نوشت:ویتامین D عملکردهای زیادی در بدن دارد که حفظ سلامت استخوان‌ها، مغز و سلامت قلب ازجمله آنهاست. همچنین تحقیقات نشان‌داده، پایین‌بودن سطح ویتامین D در بدن با افسردگی همراه‌است. بااین‌حال، این به آن معنا نیست که دریافت بیشتر ویتامین D به‌تن‌هایی می‌تواند از افسردگی جلوگیری یا آن را درمان کند.

کمبود ویتامین D و افسردگی

کمبود ویتامین D ممکن است به افسردگی منجر شود. در یک تحقیق نشان‌داده‌شد، خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، در مقایسه با کسانی که سطح ویتامین D بالاتری دارند بیشتر است. رابین فروتن، متخصص تغذیه پزشکی یکپارچه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا می‌گوید مقادیر کم ویتامین D با اختلال افسردگی اساسی و جزئی و همچنین اختلالات خلقی و کاهش سریع‌تر توانایی‌های شناختی همراه‌است.

به گفته این متخصص تغذیه، سطح پایین ویتامین D ممکن است عملکرد شناختی را مختل کند. زیرا گیرنده‌های ویتامین D در مناطقی از مغز وجود دارند که مسؤول خلق‌وخو و رفتارهایی همچون افسردگی هستند.

بزرگسالان روزانه به طور متوسط به حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد بین‌المللی (IU) ویتامین D نیاز دارند.

اما معدودی از غذاها مانند قارچ، زرده تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، شیر، ماست، غلات صبحانه و آب‌پرتقال به طور طبیعی حاوی ویتامین D کافی برای تأمین نیاز روزانه شما هستند. متداول‌ترین راه دریافت این ویتامین دریافت از طریق نور خورشید است. باید سعی کنید سه‌بار در هفته بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر حدود ۱۵ دقیقه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا بتوانید ویتامین D کافی دریافت کنید.

آیا دریافت بیشتر ویتامین D به بهبود افسردگی کمک می‌کند؟

افزایش ویتامین D بدن می‌تواند به ارتقای سلامت عمومی و حس قوی‌تری از شادی کمک کند.

با این حال، تحقیقات ثابت نکرده‌اند که دریافت بیشتر ویتامین D یک درمان مستقل و کافی برای افسردگی است. دکتر دوروثیسیت، روانپزشک می‌گوید ما شواهد کافی برای توصیه به استفاده از این روش به عنوان یک روش مستقل برای درمان افسردگی در دست نداریم.

درعوض، پزشک شما احتمالا ترکیبی از روان‌درمانی و مصرف مکمل ویتامین D را در کنار برخی تغییرات اساسی در سبک زندگی، مانند ورزش منظم و تغذیه سالم، به عنوان اولین قدم برای درمان افسردگی توصیه خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha