سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
سلامت نیوز : سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است و با اجرای برنامه های آموزشی و ارتقاءآگاهی عمومی و انجام طرح های عمرانی می توان از وقوع یک سوم سرطان ها پیشگیری کرد.

مدیر گروه آموزش انکولوژی و رادیو تراپی این دانشگاه گفت : با اجرای برنامه های پیشگیرانه می توان از بروز یک سوم سرطانها جلوگیری کرد .

دکتر مهدی سیلا نیان طوسی با بیان اینکه استعمال دخانیات و شیوه های نادرست تغذیه می تواند عامل سرطانهایی همچون معده ، ریه ، روده ، حنجره ، لوزالمعده ، پانکراس ،مثانه و بسیاری دیگر از بیماریها باشد، اظهار داشت : با گسترش برنامه های آموزشی و آگاهی بخشی از طریق رسانه های گروهی و سازمانهای ذیربط می توان از بروز این بیماریها پیشگیری کرد .

وی در ادامه گفت: افزایش مصرف میوه و سبزی، کاهش استفاده از مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده و فست فود ها ،افزایش تحرک و ورزش و تناسب وزن بدن ، قطع یا نکشیدن سیگار و استفاده نکردن از مشروبات الکلی از راهکارهای پیشگیری از سرطان است.

مدیر گروه آموزش انکولوژی و رادیو تراپی افزود: درمان بیماری سرطان پر هزینه و وقت گیر است و نیاز به حمایت بیمه ها و سازمان های حمایت کننده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha