معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: قرار است با کرونا زندگی کنیم نه اینکه بمیریم.

قرار است با کرونا زندگی کنیم نه اینکه بمیریم

سلامت نیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: قرار است با کرونا زندگی کنیم نه اینکه بمیریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهروز اکرمی سیزدهم خردادماه در جلسه شورای پدافند زیستی استان مرکزی با بیان اینکه قرار است با کرونا زندگی کنیم، اما قرار نیست به آن مبتلا شویم و در اثر ابتلا به این بیماری از دنیا برویم، بیان کرد: زندگی با کرونا مشروط به رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی است. این ویروس فعلا وجود دارد و مجبوریم شرایط را مطابق با فعالیت این ویروس بازطراحی کنیم.


وی با تاکید بر اینکه قرار نیست ویروس کرونا را نادیده بگیریم، افزود: در استان مرکزی همه ارکان مدیریتی و کادر بهداشت و درمان که تمامی زحمات آنها قابل قدردانی است پای کار بودند و خوش درخشیدند چراکه استان ما دومین نقطه‌ای از کشور بود که به ویروس مبتلا شد، اما امروز در جایگاه ۲۱ کشور در شاخص ابتلا به ویروس قرار دارد و این مهم حاکی از تلاش‌های فراوانی است که کادر درمان و مسئولان به کار گرفتند.


اکرمی تصریح کرد: امروز وضعیت استان در کنار تدابیر مسئولان ارشد استان و کادر درمان که خالصانه و صادقانه کوشش کردند، تقریبا مناسب است.
معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه از روز شنبه ۱۷ خردادماه، نماز جماعت ادارات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و نظارت بر این مراسم برعهده ائمه جماعات و دانشگاه علوم پزشکی است، بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون یکی از صنوف متضرر شده تالارداران و رستوران داران هستند، اما در این‌باره طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در استان عمل شد و نمی توان ناقض این تصمیمات بود، اما تالارهایی هستند که غیرمجاز فعالند و دیگر تالارداران تابع قانون از این تبعیض ناراضی هستند.


وی تاکید کرد: تخلف، تخلف است، با وجود همه مشکلات، دانشگاه علوم پزشکی و اداره اماکن باید با تالارهای فعال به شدت برخورد کنند تا تبعیضی صورت نگیرد و احتمالا در جلسه آینده ستاد ملی برای فعالیت تالارها تصمیمی اتخاذ خواهد شد و استان هم تابع این تصمیم خواهد بود.
اکرمی افزود: در خصوص فعالیت مهدهای کودک نیز استان از تصمیم ستاد ملی تبعیت خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه همه کارشناسان در تمام دنیا اعلام می کنند که ویروس و رفتار آن همچنان ناشناخته است، گفت: در اوایل شیوع این ویروس نظرات غیرکارشناسی مبتنی بر از بین رفتن آن در اثر گرما بیان شد، اما شاهد هستیم در استان‌های جنوبی کشور با دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد پیک‌های وحشتناکی در حال رخداد است و تضمینی وجود ندارد که آمار استان مرکزی که امروز ۲۰ تا ۳۰ مورد ابتلای روزانه است هفته آینده به ۲۰۰ مورد نرسد.
سخنگوی شورای پدافند زیستی استان مرکزی تصریح کرد: اگر امروز وضعیت استان تاحدودی مدیریت شده است نتیجه زحمات همه مدیران و مسئولان و پافشاری ها و ضرر و زیان اصناف است چراکه موضوع جان افراد مطرح است و همچنان نیاز داریم که پروتکل های بهداشتی رعایت شود و بر صنوف و مراکز پرتجمع نظارت ادامه یابد.


وی بیان کرد: مردم استان مرکزی بدانند که همچنان با بیماری درگیر هستیم و تضمینی بر حفظ این آمار پایین ابتلا وجود ندارد، آمار روزانه در کشور به ۸۰۰ مبتلا هم رسید، اما دیروز نزدیک به سه هزار مبتلا شناسایی شد و دلیل این افزایش آمار این بود که فکر کردیم کرونا تمام شد و ویروس ضعیف شده است در حالی که متخصص این حوزه دانشگاه علوم پزشکی است و آنها باید این مسئله را اعلام کنند، در مجموع دانشگاه و وزارت بهداشت همچنان نگران افزایش شیوع این ویروس هستند.


اکرمی با اشاره به اینکه استان مرکزی چند روزی موارد فوتی ناشی از کرونا نداشت، اما طی روزهای اخیر مواردی در این خصوص به ثبت رسیده است، گفت: اوایل اعلام شد که بیماران زمینه ای بیشتر در خطرند، در حالی که آمارهایی از فوت جوانان فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای نیز در کشور به ثبت رسیده است، پس باید همچنان مراقب بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص فعالیت کمپ‌های ماده ۱۵ بیان کرد: ۵ مرکز فعال در این حوزه از شنبه ۱۷ خردادماه کار خود را آغاز می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha