سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 294515

متخصص تغذیه با بیان اینکه هر فرد باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کند، گفت: دمای بین یک تا 6 درجه بهترین دما برای آب مصرفی است.

روزانه چه میزان آب بخوریم؟

سلامت نیوز:متخصص تغذیه با بیان اینکه هر فرد باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کند، گفت: دمای بین یک تا 6 درجه بهترین دما برای آب مصرفی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرزاد شید فر، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «میزان آب مورد نیاز بدن در طول روز»، اظهار داشت: آب برای همه واکنش‌های بدن مورد نیاز بوده و تسهیل کننده عملکرد مواد مفید دیگر در بدن است.


وی ادامه داد: مقدار مناسب آب مصرفی در افراد عادی و افراد بیمار متفاوت است؛ برای نمونه مقدار آب مورد نیاز زنان باردار، خردسالان، نوجوانان، سالمندان و ورزشکاران با هم متفاوت است.


این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع ما به طور کلی می‌گوییم هر فرد باید روزانه 8 لیوان آب مصرف کند و در برخی سنین میزان مورد نیاز بیشتر است؛ مانند سالمندان؛ چراکه آستانه چشایی آنها کاهش می‌یابد و نمی‌توانند به خوبی تشنگی خود را تشخیص دهند و باید حتی در زمانی که احساس تشنگی ندارند هم آب را مصرف کنند.


شید فر با تأکید بر اینکه  با گرم شدن هوا مصرف آب از اهمیت بیشتری برخوردار است، بیان داشت: اگر فرد در هوای گرم قرار می‌گیرد یا به و اسطه شرایط شغلی در زیر نور آفتاب قرار دارد، باید میزان آب بیشتری مصرف کند.


وی با اشاره به پیامدهای منفی کم آبی برای بدن، خاطرنشان کرد: اگر آب به میزان کافی در هوای گرم مصرف نشود، می‌تواند فرد را دچار گرمازدگی کند.
این متخصص تغذیه درباره «میزان دمای مناسب آب برای مصرف روزانه»، ابراز داشت: اگر دمای آب مصرفی معتدل باشد خیلی بهتر است؛ دمای بین یک تا 6 درجه بهترین دما برای آب مصرفی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha