عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : مصرف مداوم و زیاد غذاهای آماده خطر ابتلا ء به سرطان را افزایش می دهد .

سلامت نیوز : عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : مصرف مداوم و زیاد غذاهای آماده  خطر ابتلا ء به سرطان را افزایش می دهد .

دکتر کاظم انوری متخصص رادیو تراپی و انکولوژی با اشاره به افزایش مصرف غذاهای آماده در جامعه گفت : غذاهای آماده به دلیل نداشتن فاکتورهای مهم تغذیه ای همچون فیبر و دارا بودن چربی و نمک فراوان از عوامل خطر زا در ابتلاء به سرطان به ویژه سرطانهای دستگاه گوارش به شمار می روند .

وی افزود : غذاهای آماده به دلیل دارا نبودن سبزیجات و ویتامین های سودمند همچون C  و E، ارزش غذایی کافی را برای سلامتی بدن ندارند .

عضو مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: درمیان سرطانهای دستگاه گوارش، سرطان معده شایعترین نوع آن به شمار می رود که با تغییر در سبک زندگی ،استفاده از لبنیات ، سبزیجات سالم ، میوه ها و حبوبات حاوی ویتامین های A  و. C ، می توان از بروز آن تا حد زیادی پیشگیری کرد .

دکتر کاظم انوری با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ نظارتی بر کیفیت غذایی غذاهای آماده نمی شود و  رستورانها و سالنهای غذاخوری تنها از نظر رعایت مسائل بهداشتی مورد بازرسی قرار می گیرند، اظهار داشت : می توان باانجام آموزش همگانی و  گنجاندن مواد غذایی سالم همچون سبزی ها و فیبرها در غذاهای آماده و فست فودها در راستای سلامتی جامعه و پیشگیری از بروز بیماریها گام برداشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha