یک متخصص طب کار توصیه کرد: بهتراست افراد درتهیه كیف علاوه بر زیبایی وظاهربه وزن آن نیز توجه كنند زیرا تحمیل وزن سنگین به بدن آسیب‌های اسكلتی رابه دنبال دارد.

سلامت نیوز : یک متخصص طب کار توصیه کرد: بهتراست افراد درتهیه كیف علاوه بر زیبایی وظاهربه وزن آن نیز توجه كنند زیرا تحمیل وزن سنگین به بدن آسیب‌های اسكلتی رابه دنبال دارد.

دکتر لوک زاده متخصص طب کار گفت: درصورت استفاده از كیف تك بند یا حمل كیف با دست، توصیه می‌شود این گونه كیف‌ها با هر دو دست حمل شوند به این ترتیب كه حمل كیف، دائم ازدست راست به دست چپ وبرعكس تغییركند تا وزن كیف به طورمتناسب درهر دو طرف بدن تقسیم شود ، عادت كردن به حمل كیف بایك دست یایك طرف بدن می‌تواند باعث كج شدن ستون فقرات، افتادگی شانه و عوارضی ازاین قبیل شود.

این متخصص طب کار تصریح کرد: درصورت استفاده از كیف‌های كوله پشتی نحوه تنظیم دوبند كوله پشتی باید طوری باشد كه وزن كیف درناحیه پشت ومیان دو كتف قرارگیرد. همچنین بندهای كوله‌پشتی‌ها نباید آنقدر بلند باشند كه روی ناحیه لگن و كمر قرار گیرند. ازطرف دیگر كوله پشتی‌های یك طرفه مناسب نبوده و غیراستاندارد هستند چراكه برای حمل آن، فرد ناچاراست به یك طرف متمایل ‌شود.

وی توصیه کرد: بهتر است اشیایی درکیف حمل شود که به آنها نیاز است و هیچ‌گاه وسایل غیرضروری را در کیف دستی خود قرارندهید،چراکه کیف‌های سنگین اغلب موجب بروز مشکلات بسیاری همچون سردرد،گردن درد یا کمردرد خواهند شد. برای جلوگیری ازمشکلات احتمالی کمر و ستون فقرات مهم‌ترین توصیه این است که هیچگاه کیف دستی، کوله‌پشتی و چمدانی که وزن آن بیشتراز۱۰درصد وزن بدن است حمل نشود.

وی خاطرنشان ساخت: درشرایطی که باید کیف یاچمدانی سنگین ‌جابه‌جا شود، باید به این توجه کرد که وزن آن به‌ طوریکسان میان سمت چپ وراست بدن تقسیم شود. هرقدر که کیف دستی بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشد،کمر کسی که آن را حمل می‌کند بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

دکتر لوک زاده در ادامه گفت: خانم‌هایی که به هیچ عنوان حاضر نیستند کیف ‌دستی‌شان را از خود جدا کنند، در آن موادغذایی باز نگه ندارند یا از حمل دستمال کاغذی استفاده شده درکیف خودداری  کنند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha