مطالعه جدید نشان می دهد داروی مالاریا موسوم به هیدروکسی کلروکین نقش پیشگیرانه در ابتلا به بیماری کووید۱۹ ندارد.

داروی «هیدروکسی کلروکین» از بیماری کووید۱۹ پیشگیری نمی کند

سلامت نیوز: مطالعه جدید نشان می دهد داروی مالاریا موسوم به هیدروکسی کلروکین نقش پیشگیرانه در ابتلا به بیماری کووید۱۹ ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه مینه‌سوتا آمریکا دریافتند داروی هیدروکسی کلروکین نمی‌تواند بهتر از قرص‌های قند از بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کند.

به گفته محققان، شرایط بدتر این است که ۴۰ درصد افرادی که داروی هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کنند دچار عوارض جانبی نظیر حالت تهوع، ناراحتی معده یا اسهال می‌شوند. خوشبختانه عوارض جانبی جدی تر یا مشکلات قلبی در مصرف کنندگان این دارو مشاهده نشد.

در مطالعات قبلی که بیماران مبتلا به کووید ۱۹، هیدروکسی کلروکین به عنوان یک درمان دریافت کرده بودند، خطر جدی ناهنجاری‌های ضربان قلب به طور بالقوه خطرناک گزارش شده است.

در این آزمایش، محققان به طور تصادفی به بیش از ۸۰۰ نفر در ایالات متحده و کانادا به مدت ۵ روز هیدروکسی کلروکین یا دارونما دادند. همه شرکت کنندگان در معرض افراد مبتلا به کووید ۱۹ قرار داده شدند.

یافته‌ها نشان داد در مجموع ۱۲ درصد افرادی که هیدروکسی کلروکین دریافت کرده بودند مبتلا به کووید ۱۹ شدند درحالیکه ۱۴ درصد افراد دریافت کننده دارونما مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شدند.

دکتر «دیوید بولوار»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعات ما نشان می‌دهد که این دارو نه تنها درمان مناسبی نیست بلکه احتمالاً به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هم آسیب می‌رساند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha