چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 29454
سلامت نیوز :  وزیر بهداشت گفت: سبد غذایی خانواده‌های ایرانی مطلوب نیست، به همین علت اداره جدیدی را در ساختار وزارت بهداشت ایجاد كرده‌ایم كه وظیفه آن معرفی سبد غذایی سالم و ترغیب مردم به زندگی سالم است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه سبد غذایی خانواده‌های ایرانی مطلوب نیست، اظهار داشت: اداره جدیدی تحت عنوان "آموزش عمومی و ارتقاء سلامتی " را در ساختار وزارت بهداشت ایجاد كرده‌ایم تا اطلاعاتی را به مردم داده و آگاهی آنها را در زمینه مصرف مواد غذایی افزایش ‌دهد و مردم بدانند چه مواد غذایی مصرف كنند و چه موادی در سبد غذایی آنها باشد.

وی افزود: با توجه به هدفمند كردن یارانه‌ها مردم باید بدانند پولی را كه در دست دارند، چگونه باید مصرف كنند؛ وزارت بهداشت در این زمینه با دستگاه‌هایی مانند صدا و سیما كه به مردم در زمینه مواد غذایی آگاهی می‌دهد، ارتباط دارد البته تبلیغات برخی از این هله و هوله‌ها نیز از طریق صدا و سیما صورت می‌گیرد.

وحید دستجردی با بیان اینكه در زمینه سبد غذایی خانواده‌ها، وزارت بهداشت به خوبی فعالیت كرده است، گفت: در سبد غذایی خانواده‌ها باید شیر وجود داشته باشد همچنین روغن استفاده شده در غذاها باید از نوع ترانس پایین باشد و اگر در سبد غذایی خانواده، گوشت وجود دارد، افراد باید بدانند كه چه مقدار از این گوشت باید سفید و چه مقدار از آن باید قرمز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha