جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 294549

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹درکشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد.

شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹ / فوت ۶۳ تن

سلامت نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید کووید_۱۹درکشور طی ۲۴ ساعته گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جهانپور در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

وی درباره بهبودیافتگان کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:  ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.

جهانپور در خاتمه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha