سلامت نیوز : قائم مقام معاون درمان و مدیركل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ تحقیقات نشان می دهد كه فقط شمار اندكی از مبتلایان به اختلالات روان در كشور از خدمات بهداشت روان استفاده می كنند.
 
عباسعلی ناصحی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، بیش از 90 درصد مردم از خدمات بهداشت روان استفاده نمی كنند ، افزود: یكی از مهمترین علت مراجعه نكردن مردم برای دریافت مشاوره و درمان های لازم، مساله انگ اختلالات روانی است.
وی اظهار داشت: طبق آخرین آمار، بطور متوسط 21 درصد جمعیت كشور مبتلا به اختلالات روانی هستند.
ناصحی خاطرنشان كرد: درصورتی كه از اختلالات روانی، انگ زدایی شود شمار بیشتری از مردم از خدمات بهداشت روان برخوردار خواهند شد.
وی افزود: حتی شمار زیادی از مبتلایان به اختلالات روانی از ترس انگ بیمار روانی از مصرف داروهای روانپزشكی خود پرهیز می كنند.
قائم مقام معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد، این وزارتخانه برای كاهش و از بین بردن انگ اختلالات روانی در جامعه در نظر دارد اسفندماه امسال همایش سلامت روان و رسانه را برگزار كند.
ناصحی افزود: این همایش با همكاری دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، انجمن علمی روانپزشكان ایران و یونسكو در ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha