تحقیقات جدید حاکی از آن است که تا ساعت‌ها بعد از خوردن غذاهایی که چربی اشباع دارند، توانایی تمرکز انسان کاهش می‌یابد. پژوهشگران در بررسی‌های خود ارتباطی را میان معده و مغز یافته و توصیه می‌کنند از رژیم‌های کم‌چربی استفاده کرده و بهتر است مصرف منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و موادلبنی را کاهش داد.

غذاهایی که چربی اشباع دارند، تمرکزتان را کم می‌کند

سلامت نیوز:تحقیقات جدید حاکی از آن است که تا ساعت‌ها بعد از خوردن غذاهایی که چربی اشباع دارند، توانایی تمرکز انسان کاهش می‌یابد. پژوهشگران در بررسی‌های خود ارتباطی را میان معده و مغز یافته و توصیه می‌کنند از رژیم‌های کم‌چربی استفاده کرده و بهتر است مصرف منابع حیوانی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و موادلبنی را کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،محققان دریافتند افرادی که غذاهای پرچرب اشباع مصرف می‌کنند عملکرد ضعیفی در فعالیت‌های مغزی از خود نشان می‌دهند و این اثر در مقایسه با غذاهایی که چربی غیراشباع دارند، بسیار قابل‌ملاحظه است.

به گزارش مدیکال‌نیوزتودی،التهاب ایجادشده در مغز به دنبال مصرف چربی‌های اشباع دلیل تأثیر روی فرآیند مغزی و کاهش تمرکز بوده و عملکردهای شناختی مغز را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. چربی‌های اشباع با بروز التهاب و بروز خستگی مفرط در زنان مبتلا به سرطان هم در ارتباط است. بنابراین محققان توصیه می‌کنند افراد چربی‌های غیراشباع مانند چربی‌های گیاهی را جایگزین چربی‌های اشباع حیوانی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha