شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 294594

یک روانپزشک گفت: مردم برای مقابله با ترس و فوبیا باید از یک منبع خاص اطلاعات کرونا را دنبال کنند. همچنین افراد باید به جای داشتن استرس که بدلیل تغییر یک موقعیت محیطی ایجاد می شود با شرایط خود را وفق دهند تا کمتر دچار اضطراب شوند.

چگونه ترس از «کرونا» را کنترل کنیم؟

سلامت نیوز:یک روانپزشک گفت: مردم برای مقابله با ترس و فوبیا باید از یک منبع خاص اطلاعات کرونا را دنبال کنند. همچنین افراد باید به جای داشتن استرس که بدلیل تغییر یک موقعیت محیطی ایجاد می شود با شرایط خود را وفق دهند تا کمتر دچار اضطراب شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عاطفه قنبری روانپزشک در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه 4030 ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت بهداشت مبنی بر چگونگی مراقبت از سلامت روانی افزود: معمولا افرادی که خانواده خود را به دلیل ویروس کرونا از دست می دهند بدلیل اینکه نمی توانند در دوران کرونا از پشتیبانی و همدردی فامیل و دوستان خود برخوردار باشند و روند سوگ طبیعی را طی کنند نسبت به دیگر افراد جامعه دچار سوگواری بیمار گونه می شوند.


وی با بیان اینکه بیماری سوگوار گونه مشکلات زیادی را برای افراد خانواده ایجاد می کند، اظهار داشت: مرگ یک عضو خانواده بر اثر کرونا به صورت غیر منتظره برای دیگر اعضای خانواده اتفاق می افتد و همین موضوع ترس و هراسی برای آنها ایجاد می کند.


این روانپزشک در ادامه تاکید کرد: بیشتر افراد حتی با وجود اینکه عضوی از خانواده خود را بدلیل کرونا از دست نداده‌اند اما دچار نوعی ترس و فوبیا از کرونا می شوند.


قنبری به نکته‌هایی که افراد جامعه باید در دوران کرونا مدنظر بگیرند اشاره کرد و گفت: افراد باید سعی کنند اطلاعات خود را واقع‌گریانه کنند چراکه گاهی شبکه‌های مجازی باعث شده که اطلاعات زیادی از منابع مختلف در اختیار مردم قرار گیرد و صحت این اطلاعات به خوبی مشخص نشود. بمباران خبری منفی در کنار آمارهای غلط می‌تواند اضطراب مردم را افزایش دهد به همین دلیل باید کمتر پیگیر اخبار منفی باشند.


وی ادامه داد: مردم برای مقابله با ترس و فوبیا باید از یک منبع خاص اطلاعات کرونا را دنبال کنند. همچنین افراد باید به جای داشتن استرس که بدلیل تغییر یک موقعیت محیطی ایجاد می شود با شرایط خود را وفق دهند تا کمتر دچار اضطراب شوند.


به گفته این روانپزشک، کرونا یک استرس است و استرس در نوع خود هم می تواند منفی باشد و هم مثبت اما پیامدهای آن می تواند در فرد تغییراتی ایجاد کند. گاهی حتی یک فرد با وجود مبتلا شدن به ویروس کووید 19 سعی می کند با استفاده از امکانات و رعایت نکات بهداشتی این بیماری را شکست دهد.


قنبری اضافه کرد: ممکن است فرد دیگری حتی با وجود مبتلا نشدن به ویروس کووید 19 دچار اضطراب و نگرانی بسیار شود و کنترل زندگی خود را از دست دهد و ترس از دادن عزیزانش مشکلات و درگیری فکری زیادی برای این فرد به وجود بیاورد که منطقی نیست و فرد را از عملکرد مثبت دور می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha