سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مصرف روزانه 80 میلی گرم آسپیرین باعث می‌شود تا حدی از تشكیل لخته خون جلوگیری شود.

سعید مجتهدزاده در گفت‌وگو با فارس مصرف آسپرین را یكی از عوامل پیشگیری از سكته‌های قلبی و مغزی دانست و افزود: مصرف روزانه 80 میلی گرم آسپرین باعث می‌شود تا حدودی از تشكیل لخته خون و سكته جلوگیری شود.

وی گفت: معمولاً آسپرین برای افراد در سنین بالا خصوصاً اشخاصی كه بیش از 60 سال دارند، مفید است؛ آسپرین باعث رقیق‌ شدن خون شده و بر چسبندگی پلاكت‌ها اثر می‌گذارد؛ در مجموع اگر فرد ممنوعیتی برای استفاده از آسپرین نداشته باشد، مصرف آن می‌تواند تا حدی از بروز سكته‌های قلبی و مغزی پیشگیری كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به این مطلب كه مصرف آسپرین به تنهایی نمی‌تواند باعث جلوگیری از بروز سكته‌های قلبی و مغزی شود، تصریح كرد: مصرف آسپرین به اشخاصی كه دارای فاكتورهایی مانند قند خون، چربی بالا، چاقی و فشار خون هستند، كمك بیشتری می‌كند اما این افراد باید با انجام ورزش به صورت منظم و روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه، حتی در حد پیاده‌روی در یك مسیر مسطح، به وضعیت ایده‌آل نزدیك شوند.

وی افزود: این افراد باید از رژیم غذایی مناسب پیروی كرده و از هر غذایی خصوصاً مواد غذایی با كالری بالا و بی‌خاصیت مانند انواع شیرینی‌ها و چربی‌ها استفاده نكنند بلكه باید بیشتر كالری خود را از میوه‌ها و پروتئین‌ها تأمین كنند؛ با یك رژیم غذایی مناسب می‌توان به سلامت قلب كمك شایانی كرد.

مجتهدزاده استفاده از كپسول‌های امگا 3 را نیز مفید دانست و تأكید كرد: مصرف امگا 3 برای همه افراد خصوصاً افراد مسن توصیه می‌شود، چرا كه امگا 3 باعث پایین آمدن چربی خون می‌شود و در حقیقت یك حالت محافظتی از سلول‌های بدن دارد همچنین مصرف روزانه آن بدون عوارض است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha