استاندار مرکزی گفت: سالن های سینما با 50 درصد ظرفیت از 24 خردادماه فعال می‌شوند.

آخرین اخبار از وضعیت زرد و سفید کرونایی در استان مرکزی

سلامت نیوز: استاندار مرکزی گفت: سالن های سینما با 50 درصد ظرفیت از 24 خردادماه فعال می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید علی آقازاده امروز شنبه، 17 خرداد در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این جلسه موضوع افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و اپیدمی بیماری بویژه در استان‌های جنوبی و استان‌هایی مانند قم و گیلان که شرایط تثبیت شده‌ای داشتند، مطرح شد.


وی با اشاره به اعلام نتایج نشست های کمیته امنیت و اجتماعی ذیل ستاد ملی افزود: در این راستا در خصوص بازگشایی برخی صنوف مانند سالن سینما، کنسرت و اماکن گردشگری مواردی مطرح شد و تصمیم بر این شد که گردشگری داخلی از 24 خردادماه فعال و در خصوص فعالیت گردشگری خارجی در جلسه آینده ستاد تصمیم گیری می‌شود.


استاندار مرکزی افزود: در خصوص بازگشایی سالن‌های سینما و مهدهای کودک مقرر شد این مراکز با 50 درصد ظرفیت از 24 خردادماه فعال شوند و نمازجمعه در شهرهای زرد نیز از اول تیرماه در کنار شهرهای سفید برگزار ‌شود، اما سالن‌های پذیرایی و جشن های عروسی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل خواهد بود.


وی با بیان اینکه طبق گزارشات متاسفانه شرایط در کل کشور مطلوب نیست، گفت: با توجه به آمارهای روزهای اخیر متاسفانه بیماری در برخی از استان‌ها رشد داشته است، هرچند در استان مرکزی آمارها مطلوب است، اما با توجه به وضعیت استان‌های اصفهان، لرستان، قم و همسایگان استان مرکزی متاسفانه شرایط خطرپذیر و ریسک داری را پیش بینی می‌کنیم و استان مرکزی در شرایط کاملا حساسی قرار دارد.


آقازاده با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان مرکزی به جهت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری، بیان کرد: مردم همچنان از حضور در اماکن شلوغ و پرتجمع اجتناب کنند و بهداشت شخصی را رعایت کنند. باید از شرایط مطلوب حاکم در استان حفاظت کنیم.


وی با بیان اینکه 6 شهرستان استان سفید و 6 شهرستان زرد است، گفت: شهرستان‌ها کمیجان، دلیجان، آشتیان، خنداب و زرندیه و شازند سفید و باقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند و خوشبختانه شهرستان قرمز نداریم و نیازمند عزم عمومی و استانی هستیم تا شرایط 6 شهرستان زرد هم به سفید برسد.


استاندار مرکزی شما بهبودیافتگان استان تا این لحظه را 80 درصد مبتلایان معادل 2284 نفر دانست و گفت: امروز تعداد کل بیماران بستری‌ در استان 12 نفر است. بیمارستان آیت الله خوانساری کاملا پاکسازی شده و از دیروز پذیرش بیماران سرطانی در این بیمارستان آغاز شده است. فقط در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بیماران مبتلا به کرونا پذیرش می‌شوند و طی هفته اخیر فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.


وی با اشاره به اینکه جایگاه استان مرکزی در بین استان‌های درگیر با کرونا به لحاظ مبتلایان رده 21 کشور است، افزود: با توجه به وضعیت استان‌های همسایه و بی توجهی به موارد بهداشتی، استان مرکزی هم می‌تواند جزو استان‌هایی باشد که در مرحله دوم این بیماری شیوع بیشتری را شاهد باشد.


آقازاده اضافه کرد: در رزمایش همدلی در استان مرکزی توزیع 100 هزار بسته معیشتی هدفگذاری شده بود که تاکنون 90 هزار بسته تحویل شده و 30 هزار بسته نیز در آستانه فراهم سازی است و احتمالا توزیع 120 هزار بسته انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha