هندوانه منبع خوبی برای پتاسیم است که بدن برای برخی عملکردهای مهم خود به آن نیاز دارد. پتاسیم برای احساس انرژی ضروری است زیرا این ماده معدنی یک الکترولیت محسوب می شود که به عضلات و اندام ها برای ارائه عملکرد درست خود کمک می کند.

فرمول تابستانی برای رفع خستگی و تقویت بدن!

سلامت نیوز: هندوانه منبع خوبی برای پتاسیم است که بدن برای برخی عملکردهای مهم خود به آن نیاز دارد. پتاسیم برای احساس انرژی ضروری است زیرا این ماده معدنی یک الکترولیت محسوب می شود که به عضلات و اندام ها برای ارائه عملکرد درست خود کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، زمان زیادی تا آغاز روزهای داغ تابستان باقی نمانده است و بار دیگر مبارزه با احساس خستگی و گرما آغاز می شود. اما روشی ساده برای تقویت سطوح انرژی و کسب احساسی بهتر بدون روی آوردن به کافئین یا محصولی تجویزی وجود دارد.

به گزارش "ایزی هلث آپشنز"، هندوانه یک میوه تابستانی، آبدار و شیرین است و همچنین به واسطه محتوای مواد مغذی خود می تواند به مقابله خستگی و دلایل پنهان آن کمک کند.

در حقیقت، مصرف هندوانه نشان داده است که عملکرد ورزشی افراد را بهبود می بخشد و به عنوان گزینه ای پیشگیرانه برای سکته مغزی و سکته قلبی مورد توجه قرار گرفته است.


پیشگیری از کم آبی بدن

هندوانه سرشار از آب است و این حقیقتی آشکار است. اما آیا می دانستید که کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی احساس خستگی محسوب می شود؟

زمانی که بدن کم آب است، قلب به مایع کمتری در بدن برای انجام وظایف خود در اختیار دارد. کم آبی بدن به کاهش حجم خون منجر می شود و قلب برای ارسال اکسیژن و مواد مغذی از طریق جریان جریان خون به مغز، پوست، اندام ها و عضلات باید سخت‌تر کار کند.

به واسطه تلاش بیشتر بدن برای رسیدگی به استرس های عادی روزمره، با احساس خستگی مواجه می شوید.

با افزودن هندوانه به رژیم غذایی خود می توانید به تامین آب مورد نیاز بدن کمک کرده و از این شرایط پیشگیری کنید.


راز پتاسیم

هندوانه منبع خوبی برای پتاسیم است که بدن برای برخی عملکردهای مهم خود به آن نیاز دارد. پتاسیم برای احساس انرژی ضروری است زیرا این ماده معدنی یک الکترولیت محسوب می شود که به عضلات و اندام ها برای ارائه عملکرد درست خود کمک می کند.

پتاسیم به حفظ قدرت و سلامت عضلات کمک کرده و برای ارسال سیگنال های عصبی که فعالیت بدنی را ممکن می سازد نیز ضروری است.

بدون پتاسیم کافی، با احساس خستگی مواجه خواهید شد.


گشاد شدن رگ های خونی

هندوانه سرشار از ال-سیترولین، اسیدی که یک ترکیب ضروری در اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند.

بر همین اساس، مصرف هندوانه می تواند به افزایش عملکرد ورزشی کمک کند زیرا زمانی که رگ های خونی گشاد می شوند، اکسیژن بیشتری به عضلات رسیده، خستگی را کاهش داده و عملکرد عضلانی را بهبود می بخشد.


کاهش فشار خون

ال-سیترولین و آرژینین موجود در هندوانه نشان داده اند که به بهبود شرایط فشار خون و کاهش استرس وارده بر قلب کمک می کنند.

مصرف هندوانه و کاهش فشار خون نه تنها از فشار کاری قلب می کاهد به قلب کمک می کند، بلکه احساس بهتر و انرژی بیشتری نیز در فرد شکل می گیرد.

برای انتخاب یک هندوانه خوب می توانید نکته های زیر را مد نظر قرار دهید:

هنگام انتخاب هندوانه آنهایی که دارای پوست صاف هستند را انتخاب کنید. پوست هندوانه باید سفت، متقارن و بدون فرورفتگی یا ضرب خوردگی باشد.

زمانی که هندوانه را بلند می کنید باید نسبت به اندازه سنگین احساس شود. این به معنای وجود آب فراوان در هندوانه است.

قسمت پایین هندوانه نقطه ای که به ساقه وصل می شود را بررسی کنید. رنگ این قسمت باید زرد کرمی و نه سفید یا سبز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha