چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 29463

یك متخصص پوست گفت: اشعه UV سیستم ایمنی پوست را تضعیف می‌كند و موجب بروز سرطان پوست و لكه‌های پوستی می‌شود.


 سلامت نیوز : یك متخصص پوست گفت: اشعه UV سیستم ایمنی پوست را تضعیف می‌كند و موجب بروز سرطان پوست و لكه‌های پوستی می‌شود.

مجتبی امیری در گفت‌و‌گو با  فارس  اظهار داشت: نور از 3 طیف مرئی، مادون قرمز و ماورای بنفش تشكیل شده است. نور مرئی تأثیر سوئی بر پوست ندارد، نور مادون قرمز موجب گرما می‌شود و نور ماوراء بنفش با طول موج 240 نانو متر می‌تواند، موجب بروز مشكلاتی شود.

وی گفت: نور ماوراء بنفش 3 طیف UVA و UVB و UVC دارد. UVC كشنده‌ترین طیف ماوراء بنفش است و لایه ازن مانع جذب آن به پوست می‌شود؛ اگر لایه ازن نازك شود و UVC به پوست برسد، موجب بروز سرطان می‌شود.

این متخصص پوست افزود: UVB بیشترین تأثیر را بر پوست دارد. اشعه ماوراء بنفش عوارضی كوتاه مدت و دراز مدت دارد كه مهمترین اثرات دراز‌مدت آن بر پوست، بروز سرطان پوست و پیری زودهنگام پوست است كه موجب افزایش لكه‌های پوستی می‌شود.

امیری اضافه كرد: البته لكه‌های پوستی بر اثر تجمع اشعه‌های مضر بروز می‌كند كه از زمان جوانی، تجمع پیدا كرده است و در زمان پیری و میانسالی اثر خود را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: به افراد توصیه می‌شود كه در ساعات اوج تابش نور خورشید از منزل خارج نشوند و در صورتی كه نمی‌توانند در منزل بمانند، از وسایل محافظت كننده استفاده كنند.

این متخصص پوست اظهار كرد: افراد از ضد آفتاب‌های استاندارد استفاده كنند كه بهترین ضد آفتاب برای افراد "spf " سی درصد است و كسانی كه زیاد عرق می‌كنند، باید هر 2 ساعت یك بار كرم خود را تجدید كنند و در غیر این صورت هر 4 ساعت یك بار باید از ضد آفتاب استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha