چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 29464

افزون بر بروز و تشدید چندین بیماری مهلك به علت استفاده از دخانیات، پژوهشگران اعلام كردند، سیگاری های مبتلا به سرطان پروستات بیش از افراد غیر سیگاری مبتلا به این سرطان، ممكن است بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.

سلامت نیوز : افزون بر بروز و تشدید چندین بیماری مهلك به علت استفاده از دخانیات، پژوهشگران اعلام كردند، سیگاری های مبتلا به سرطان پروستات بیش از افراد غیر سیگاری مبتلا به این سرطان، ممكن است بر اثر آن جان خود را از دست بدهند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ محققان دانشگاه هاروارد  اعلام كردند، مردانی كه در زمان ابتلا به سرطان پروستات سیگار می كشند، 61 درصد بیش از دیگر مبتلایان احتمال دارد جان خود را از دست بدهند و همچنین 61 درصد بیشتر نیز احتمال دارد پس از بهبودی دوباره به این سرطان مبتلا شوند.
همچنین بین سیگاری ها و غیرسیگاری هایی كه سرطان آنها در زمان تشخیص بیماری رشد نداشته است،‌ استفاده كنندگان از دخانیات، 80 درصد بیش از غیرسیگاری ها احتمال دارد كه بر اثر سرطان پروستات بمیرند.
با وجود این یافته ها، افرادی كه كشیدن سیگار را حداقل 10 سال پیش از تشخیص ابتلا به این سرطان ترك كرده باشند، مانند افرادی كه هرگز سیگار نكشیده اند، در معرض خطر مرگ بر اثر سرطان پروستات یا بازگشت آن قرار دارند.
ادوارد جیواوچی استاد دانشگاه هاروارد در این رابطه اعلام كرد: این اطلاعات شگفت انگیزی است چرا كه راه های بسیار كمی تاكنون شناخته شده اند كه بواسطه آنها فرد مبتلا به سرطان پروستات، خطر مرگ بر اثر ابتلا به این سرطان را كاهش دهد.
وی افزود: برای سیگاری ها، ‌ترك می تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به این سرطان را كاهش دهد و این یك دلیل دیگر برای سیگار نكشیدن و ترك آن است.
نتایج ‌این تحقیق به دنبال مطالعه روی پنج هزار و 266 مرد مبتلا به سرطان پروستات از سال های 1986 تا 2006 به دست آمده است .
در این مدت هزار و 630 نفر از این افراد جان خود را از دست دادند كه 32 درصد این مرگ ها ناشی از سرطان پروستات و 26 درصد نیز ناشی از عارضه قلبی بوده است.
سرطان پروستات بیشتر از دیگر سرطان ها در میان مردان آمریكایی شایع است و تقریبا از هر شش آمریكایی،‌ یك نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha