چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
سلامت نیوز : یك متخصص روانپزشکی گفت:رفتارهای خشونت آمیز می تواند به صورت کلامی و عملی بروز کند که مسخره کردن ازعلایم بروز خشم به صورت کلامی است.
دکتر همایون پورکرامتی،متخصص روانپزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:مسخره کردن و دست انداختن یک نوع خشم است.

وی با اشاره به اینکه رفتارهای خشونت آمیز می تواند به صورت کلامی و یا عملی بروز کند، افزود:مسخره کردن و دست انداختن دیگران از علایم بروز خشم به صورت کلامی است.

پورکرامتی،عنوان کرد:مسخره کردن به قصد آزار و صدمه رساندن به دیگران یک نوع رفتار غیرعادی ضداجتماعی است و در افرادی که اختلال شخصیت دارند،مشاهده می شود.

* مسخره کردن به قصد آزار،یک نوع رفتار ضد اجتماعی است

پورکرامتی در ادامه افزود:زمانی که دو یا چند نفر دوست به منظور تفریح یا سرگرمی همدیگر را دست انداخته و شوخی کنند،بدون آن که قصد آزار رساندن به همدیگر را داشته باشند،این رفتار،مسخره کردن محسوب نمی شود.

وی تأکید کرد:مسخره کردن به قصد آزار و صدمه رساندن به دیگران،یک نوع رفتار غیرعادی ضد اجتماعی است.
این متخصص گفت:امیال و نیازهای روانی سرکوب شده می تواند باعث بروز خشم شده که می تواند به صورت مسخره کردن نیز بروز کند.

پورکرامتی به افرادی که رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگرانه دارند،توصیه کرد و افزود:باید این گونه افراد تحت درمان های روانپزشک قرار بگیرند.

وی نیز به والدینی که فرزندشان دارای رفتارهای خشونت آمیز است،توصیه کرد و اظهار داشت: باید والدین به این رفتار خشونت آمیز فرزندشان توجه کافی کنند،زیرا رفتار خشونت آمیز و پرخاشگرانه درجامعه زیاد مشاهده می شود،لذا بهتر است علت این رفتارها توسط روانپزشک، جامعه شناس و روانشناس پیگیری و تحقیق شود و نتایج حاصل از آن به مسئولان و دست اندرکاران ارایه شود تا آن ها راهبردها و برنامه هایی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha