رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی جامعه پزشکی را تعرفه های ابلاغی سال ۹۹ دانست.

تعرفه های پزشکی مشکل‌ساز خواهند شد

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی جامعه پزشکی را تعرفه های ابلاغی سال ۹۹ دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی از سوی دولت، به خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های پیش روی جامعه پزشکی در دوران پس از بحران کرونا و عادی شدن شرایط ارائه خدمات به مردم، موضوع تعرفه‌هایی است که دولت ابلاغ کرده و جامعه پزشکی مخالف آن است.


وی با اشاره به مخالفت صریح سازمان نظام پزشکی با تعرفه‌های ابلاغی دولت برای سال ۹۹، افزود: به رغم مکاتبات و مذاکرات متعدد سازمان نظام پزشکی، دست آخر مصوبه شورای عالی بیمه با افزایش ۱۵ درصدی از سوی دولت ابلاغ شد.


ظفرقندی تاکید کرد: متاسفانه تعرفه‌های پزشکی سال ۹۹، بر خلاف ماده ۹ احکام دائمی و بند ۸ ماده یک قانون بیمه همگانی و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های تعرفه‌ای، ابلاغ شد. از همین رو، تعرفه‌های ابلاغی به طور رسمی با مخالفت و اعتراض تمام ارکان سازمان نظام پزشکی و عدم تأیید انجمن‌های علمی مواجه شد.


وی با اشاره به مکاتبات متعددی که با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و…، پیرامون تعرفه‌های پزشکی انجام داده است، گفت: آنچه مسلم است، اینکه انجمن‌های علمی گروه پزشکی بر ضرورت بازنگری در تعرفه‌های ابلاغی و نیز واگذاری تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی، اصرار دارند.


رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، افزود: نگرانی اصلی جامعه پزشکی عدم رعایت تعادل در اقتصاد سلامت و فاصله زیاد و پیش‌رونده بین تعرفه واقعی و تعرفه‌های ابلاغی است که در آینده نزدیک موجب کاهش کیفیت خدمات سلامت و تعطیلی مراکز و آسیب‌های جبران ناپذیر در حوزه سلامت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha