ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ادوات مشترک مصرف موادمخدر در بین افراد معتاد باعث انتشار بیشتر ویروس کرونا در جامعه می‌شود.

مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیک بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

سلامت نیوز:ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ادوات مشترک مصرف موادمخدر در بین افراد معتاد باعث انتشار بیشتر ویروس کرونا در جامعه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، هومن شریفی ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: ویروس کرونا ریه و دستگاه تنفسی افراد را درگیر می‌کند. به دلیل اینکه کرونا ویروس به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می رساند، استعمال کنندگان دخانیات به خصوص سیگارهای الکترونیکی بیشتر از سایرین در معرض خطر قرار دارند.


او افزود: استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیکی موجب از بین رفتن بافت ریه، التهاب و کاهش توانایی پاسخ ریه به عفونت‌ها می شود.
شریفی بیان کرد: هایپوکسی ناشی از مصرف تریاک و فرآورده‌های آن تنها به ریه‌ فرد آسیب نمی‌رساند بلکه بر سیستم قلب و  عروق و مغز نیز تاثیر گذار است. اپیوئیدها بسیاری از علائم بیماری مثل آبریزش بینی یا حتی سرفه را کاهش دهند که با این اثرات کاذب فرد متوجه بیماری خود نمی‌شود تا در نهایت بیماری شدیدتر ‌شود.


او‌گفت: خطر مهم دیگری که در روزهای کرونایی افراد معتاد را تهدید می کند افزایش خطر آلودگی این افراد به ویروس کرونا با پارافرنالیا یا آلات و ادوات استعمال موادمخدر است؛ زیرا این وسایل معمولا مشترک هستند و استفاده مشترک سبب انتشار بیشتر ویروس کرونا درجامعه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha