سلامت نیوز : نتایج یك مطالعه اولیه نشان داده است كه یك واكسن آزمایشی می‌تواند سرطان پروستات را در موش‌های آزمایشگاهی درمان كند.

به گزارش ایسنا، واكسن جدید بر خلاف نمونه‌های قبلی به اندازه كافی هوشمند است كه بتواند تومورهای سرطانی پروستات را فریب دد اما با این حال كارشناسان معتقد هستند كه نسبت به یافته‌های این مطالعه باید با احتیاط عمل كنند چون آزمایش‌های فوق هنوز در مراحل ابتدایی است و باید انجام بررسی‌های بیشتر روی نمونه‌های انسانی ضروری است.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، مطالعه و آزمایش برای دسترسی به واكسن‌های موثر برای درمان این سرطان چندین دهه ادامه داشته است و تاكنون به درجه‌های مختلفی از موفقیت رسیده است اما این واكسن تازه به شیوه‌ای كاملا متفاوت عمل می‌كند و امید می‌رود كه بسیار موثر و مفید‌تر با این سرطان مقابله كند.

این واكسن به جای این كه تعدادی اندك از پروتئین‌ها یا آنتی‌ژن‌ها را در تومور سرطانی مورد هدف قرار دهد روی شبكه وسیع‌تری تاثیر می‌گذارد.

هدف متخصصان از تولید این واكسن برای مقابله با سرطان پروستات این است كه سیستم ایمنی بدن را به گونه‌ای فریب دهند كه این سیستم، تومور را به عنوان یك مهاجم فرض كرده و به آن حمله كند.

برای این منظور متخصصان یك ماده ژنتیكی (DNA) را از بافت سالم پروستات برداشته و آن را به یك ویروس تزریق كردند، سپس این تركیب به بدن روش‌های مبتلا به سرطان تزریق شد. بدن موش آ‌نتی ژن را شناسایی كرده و واكنش ایمنی از خود بروز داد.

پزشكان امیدوارند در انسان نیز واكنش مشابه رخ داده و امكان درمان تومورهای پروستات میسر شود.

این آزمایش‌ها به طور مفصل در مجله طب نیچر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha