سلامت نیوز : سلامت جسم در گرو سلامت روح است كه مصرف ویتامین های گروه B مخصوصا،ویتامین B1 در سلامت روح تاثیر بسزایی دارد.
مسعود كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:جسم و روح با یكدیگر در ارتباط هستند و سلامت جسم در گرو سلامت روح نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینكه یكی از سه بعد اصلی سلامت جسم،تغذیه است گفت:تغذیه خوب مادر در دوران بارداری سلسله اعصاب سالمی را برای جنین فراهم كرده و سلول های عصبی و مغزی سالمی در جنین تشكیل می شود.

كیمیاگر با بیان اینكه تغذیه مناسب در بزرگسالی نیز لازم است تصریح كرد:مصرف ویتامین های گروه B مخصوصا ویتامین B1 كه از غلات سبوس دار تامین می شود،بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود:قندهای سالم از منابع طبیعی از جمله انگور،سیب و گیلاس از جمله مواد دیگری هستند كه در سلامت روح تاثیرگذار است.

*تمركز هنگام غذاخوردن موجب جذب بهتر مواد غذایی می شود

كیمیاگر در ادامه با بیان اینكه مصرف موادی از جمله دوغ،شیر،كاهو و جو آرامش بخش است افزود:مواد افزودنی،چربی های بسیار زیاد در غذاهای سرخ شده و آماده ،از جمله موادی هستند كه بر روی شرایط ایجاد آرامش تاثیر منفی دارد.

وی با بیان اینكه شرایط خوردن غذا در آرامش فرد تاثیر دارد،گفت:استرس،عصبانیت و حتی محیط ناآرام در هنگام غذاخوردن تاثیر منفی در آرامش فرد دارد.

كیمیاگر با بیان اینكه افراد باید اعتدال و تنوع درخوردن غذا را رعایت كنند تصریح كرد:افراد باید در محیطی آرام و بدون استرس و اضطراب غذا بخورند و درهنگام غذا خوردن تمركز داشته باشند تا تمركز موجب هضم و جذب بهتر غذا در بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha