چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 29472
سلامت نیوز : استرس و مشکلات روحی نقش کلیدی در تشدید سیر بیماری برای بیماران عروق کرونر دارد که درمان های مکمل برای سلامت روح و روان بیماران قلبی مناسب است.
دکتر داوود کاظمی صالح،دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:نقش سلامت روح و روان بر روی بیماران عروق کرونر سال هاست که ثابت شده است.
وی گفت:در کنار رژیم غذایی،ورزش مستمر و توجه به سلامت روح و روان با کاهش استرس و تقویت اعتماد به نفس،نه تنها سبب کاهش سرعت پیشرفت بیماری قلبی -عروقی می شود ،بلکه می تواند سیر آن را معکوس کند.

کاظمی صالح با اشاره به اینکه برای بیماران با بیماری عروق کرونر استرس و مشکلات روحی می تواند نقش کلیدی را در افزایش تمایل ایجاد حملات قلبی و یا مغزی ایفا کند،افزود:درمان های مکمل برای کاهش اضطراب و سلامتی روح و روان مناسب خواهد بود.

وی عنوان کرد:درمان های جایگزین که درحال حاضر بیشتر درمان های مکمل گفته می شوند براساس این مسئله بنا شده اند که افکار،روح و احساسات در تداخل با سلامت فیزیکی قرار می گیرند.
این متخصص افزود:در روش های مکمل،فرد به عنوان روح و جسم در کنار هم درنظر گرفته می شود.
وی تصریح کرد:این درمان ها شامل عبادت،تصویر درمانی،هومیوپاتی،یوگا،هیپنوتیزم،موسیقی درمانی،رایحه درمانی،ماساژ درمانی و طب سوزنی خواهد بود که این درمان ها برای بیماران قلبی مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha