سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: طرح آموزش عمومی و پیشاهنگی هلال احمر برای استفاده سیاسی و انتخاباتی نیست و اگر این طور فكر كنیم دیگر هیچ كاری نباید انجام دهیم زیرا آب خوردن هم شائبه سیاسی پیدا می‌كند.

ابوالحسن فقیه در گفت‌وگو با  فارس، در پاسخ به انتشار مطالبی در سایت‌های خبری مبنی بر اینكه (جریان فتنه در صدد است جمعیت هلال احمر را به تصرف خود درآورد. سران این جریان گفته‌اند با عضوگیری از دانش آموزان و جوانان تحت لوای طرح «پیشاهنگی» باید بتوانیم رقیبی جدی برای بسیج باشیم. در همین راستا یك شبكه اجتماعی با ظرفیت حداقل 2 میلیون نفر به نام «ماه نو» برای حضور فعال در انتخابات در هلال احمر فعال شده است، اظهار داشت: من واقعأ متأسف هستم از بی‌اخلاقی‌هایی كه گاهی در عرصه مطبوعات انجام می‌شود و همه چیز را رنگ و بوی سیاسی می‌دهند.

وی افزود: طرحی كه صحبتش است «طرح پیشاهنگی» قبل از حضور بنده (در جمعیت هلال احمر) استارت خورده و افتتاح آن را سید مسعود خاتمی، رئیس انجام داده‌‌است. خُب بالاخره دكتر خاتمی از فرمانده‌هان سپاه هستند و نمی‌دانم اگر وی نیت داشتند به عنوان یكی از فرماندهان سپاه جلوی بسیج بایستند یعنی اگر یك فرمانده سپاه جلوی بسیج بایستد واقعأ علامت سؤال است برای كسانی كه این مسئله را نوشته‌اند و این طور گفته‌اند.

فقیه تصریح كرد: این طرح (پیشاهنگی سازمان جوانان هلال احمر) طرحش این است كه به ظرفیت‌های نظام اضافه شود و خیلی از این افراد كه اینجا عضو هستند خودشان بسیجی هستند و اصلً معنی ندارد كه بخواهد جلوی بسیج بایستد.

وی ادامه داد: سیاسی كردن كارها آفتی است كه امروز ما دچار آن شده‌ایم و ضربه می‌زند به ما در حالی كه امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است.

فقیه گفت: حركت ما باید در این سال حركتش بسیار بیشتر باشد و هر كاری كه این حركت را كند كند خلاف است و قطعاً در تضاد خواهد بود.

وی بیان داشت: هر كسی هم كه در این كار اخلال انجام دهد چه خود دولت نخواهد این فرمان را جدی بگیرد چه نمایندگان مجلس و چه رسانه‌ها اخلالی در این كار انجام بگیرد در تضاد خواهد بود.

فقیه در پاسخ به این پرسش كه طرح پیشاهنگی سازمان جوانان هلال احمر چه سنینی را در برمی‌گیرد و آیا بها دادن به این جمعیت هدف نمی‌تواند برای انتخابات باشد، گفت: سنینی كه می‌آیند طرح پیشاهنگی آموزش‌های امداد و نجات را فرا می‌گیرند اصلاً سنین آنها از 9 تا 15 سالگی است و اكثریت آنها یعنی 70 درصد این جمعیت تقریباً 9، 10 تا 12 سال هستند.

وی تصریح كرد: وظیفه آموزش همگانی (در بحران) بر عهده جمعیت هلال احمر است و قطعأ اگر بتوانیم نه تنها فعالیت‌هایمان را كم نمی‌كنیم بلكه آرزو می‌كنم تمام مردم ایران را بتوانیم آموزش دهیم.

فقیه در پاسخ به این پرسش كه شاید هدف بها دادن به طرح پیشاهنگی استفاده از خانواده جمعیت هدف طرح پیشاهنگی برای انتخابات باشد، گفت: خُب اگر بخواهیم همه چیز را به این صورت نگاه كنیم پس هیچ نباید در این كشور فعالیت و اقدامی كنیم زیرا حتی آب خوردن آدم هم شاید بگویند سیاسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha