دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 294757

کولرهای آبی ۴۰۰ لیتر در روز آب مصرف می‌کنند که این موضوع در زمان اوج مصرف، مشکل ساز است.

رکورد ۵۰ ساله مصرف آب در تهران شکسته شد

سلامت نیوز:کولرهای آبی ۴۰۰ لیتر در روز آب مصرف می‌کنند که این موضوع در زمان اوج مصرف، مشکل ساز است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه با نصب سایبان بر روی کولرها، مصرف آن‌ها به ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر در روز کاهش می‌یابد افزود: هم اکنون در تهران بیش از ۳ میلیون دستگاه کولر آبی وجود دارد که در زمان اوج مصرف بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل آب شرب تولید شده در تهران را مصرف می‌کنند.

وی با تاکیدبر لزوم رعایت نکات استاندارد در خصوص کولرها گفت: میزان مصرف کولرهای آبی از سرانه مصرف یک نفر در تهران بیشتر است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفا استان تهران با بیان اینکه امسال علاوه بر گرما، شیوع بیماری کرونا نیز دلیل افزایش مصرف آب در استان و شهر تهران است ادامه داد: میزان مصرف آب در استان تهران در ۱۱ خرداد ماه از ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار مترمکعب عبور کرد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ۵۰ سال گذشته یک رکورد است.

کرمی نژاد با اشاره به اینکه مقدار آب مصرفی تهران در ۱۱ خرداد ماه در سال‌های گذشته در اوج مصرف در ماه‌های تیر و مرداد اتفاق می‌افتاد گفت: این میزان مصرف که با افزایش گرمای هوا اتفاق افتاد نشان می‌دهد که زمان اوج مصرف ۴۵ روز زودتر شروع شده است.

وی با بیان اینکه در استان تهران سامانه آب بسیار قوی وجود دارد افزود: ۱۸ هزار کیلومتر شبکه اصلی و انتقال, ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارمترمکعب مخزن در استان تهران و ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب مخزن در شهر تهران به علاوه ۱۵۰۰ حلقه چاه و ۷ تصفیه خانه آب شرب در تهران وجود دارد که می‌توانند آب مورد نیاز این استان و شهر تهران را تامین کنند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفا استان تهران با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب شرب گفت: با وجود همه این امکانات، اما بازهم این شبکه با محدودیت مواجه است و اگر میزان مصرف مردم از توان شبکه فراتر رود ممکن است با مشکل مواجه شویم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha